25 maj, 2011

Viktig info om Företagspaketet

Det här har jag ju missat att informera om!

Har man ett företag som ligger och skramlar någonstans så kan man köpa ett företagspaket i mustaschkampen! Paketet kostar 5.000 kr och för det får man en massa grejer, bland annat exponering av företaget på Cancerfondens hemsida (för att inte tala om den massiva hyllningen på min blogg som blir följden av varje köpt företagspaket). Kostnaden är enligt uppgift dessutom avdragsgill.

Företagspaketet köper man här och var nu noga med att ange att det är vår insamling som ska få tillgodoräkna sig gåvan, för med några företagspaket under bältet så kan vi på allvar sikta på förstaplatsen! För att koppla företagspaketet till en specifik insamling så måste man i samband med att man beställer paketet kontakta Susann Henriksson på Cancerfonden, antingen på mail (susann.henriksson@cancerfonden.se Obs stavning!) eller på telefon 08-677 1077 och tala om att gåvan/paketet avser Faschings insamling. Det vore kanonkul att få in några företag på listan över bidragsgivare också!

OBS! Betalning mot faktura fungerar inte om ni vill att gåvan ska kopplas till min insamling! Internetbank eller kreditkort fungerar dock utmärkt.

Och måste ni ta er förbi någon nitisk ekonomichef på vägen mot ett företagspaket är det läge att smajla upp sig redan nu, för tävlingen avslutas den 27/5!

Bidragen fortsätter att välla in med oförminskad styrka och det här ser ut att kunna bli en riktig rysare!

Dagens bidragsskörd så här långt, och jag börjar med några rättelser.

Anonym som skänkte 1.000 kr var naturligtvis min svärmor. Det hävdar hon dessutom att jag borde förstått direkt, och har nu ytterligare devalverat sin uppfattning om min eventuella intelligens. Min svärmor har hittat på så många konstigheter att det är oerhört svårt att välja ut en enda, men rondellkörningar i Arninge i protest mot Vägverkets inkompetens hör nog till de mest udda påhitten och om det har jag skrivit ett helt separat inlägg här, med bilder och allt.

Britta Skagerfält vet jag ju visst vem det är, jag visste bara inte att hon hette just Britta Skagerfält. Britta bor med man och barn bara ett stenkast från mig och henne har jag bland annat träffat hemma hos Stielli. Jag tror Britta berättade vad hon jobbade med men det var så märkligt att jag inte förstod det då, ej heller nu när Stielli ringde och försökte förklara det för mig. Hennes man jobbar med välgörenhet, och det förstår jag ju eftersom jag själv snart är expert i ämnet. Och Britta, om du ser en högröd flåsande gubbe med hörlurar gå förbi huset behöver du inte låsa in ungarna, det är bara jag som är på väg till IP för att försöka gå ned i vikt.

Gerrard. Känner jag inte till, men min fru tror sig kanske veta, men mer än så berättar hon inte. Ska bli skönt att raka av sig den här mustaschen så att min fru och jag kan återuppta en vettig dialog. Och att svärmors hund börjar leka med mig igen. Tusen tack för gåvan Gerrard!

Emmy Jakobsson. Och nu är det barnen i Persson-släkten som slagit till igen. Emmy är syster till Tobias vars barn skänkte halva sin månadspeng till insamlingen för att tag sedan och smälte många hjärtan här på bloggen. Emmys barn Kajsa, Lisa, Niklas och Martin ville inte vara sämre och gjorde idag samma sak! Hjärtgripande är vad det är, tack snälla!

Sedan blir det knepigt, för nästa bidragsgivare kallar sig Och Henry. Mest troligt är det den saknade personen från "Herman Och". I så fall, varmt tack till Herman OCH Henry! Men det skulle också kunna vara så att Henry istället är i maskopi med de som bidragit precis innan honom, tex Frasse så det ska utläsas Frasse och Henry. Men precis före Frasse har även Tage, Elvis, Jonny, Moppa Ingemar och Agnes lämnat bidrag och med den logiken skulle ju alla sju höra ihop vilket verkar lite orimligt.

Detta redde min fru till slut ut när hon kände igen ett antal namn och meddelade att det var den tidigare bidragsgivaren Teresa som engagerat hela sin familj. Hennes man Jonny, deras barn Elvis, Tage och Frasse, samt barnens Morfar (Moppa) Ingemar. Suveränt! Tack!

Agnes. Jag är inte helt hundra på vem det här kan vara. Idol-Agnes kanske, det hade varit coolt. Fast jag har ju fått ge upp hoppet om att snygga kvinnliga kändisar bidrar till insamlingen så det här är sannolikt någon mindre känd Agnes. Å andra sidan är ju den här Agnes känd från och med nu, för det blir ju liksom resultatet av ett bidrag till vår insamling, och med det resonemanget kommer ju alla bidrag från kändisar. Och snygga var ni ju redan innan. Tack Agnes!

Fam Rempling. Det är den där kvinnan som bor i Bryssel och som jag har skrivit om förut, och nu har hon fått med sig gubben också. Som också jobbar i Bryssel, och som avundsjukt får mig att betrakta min egen karriär som gått baklänges ända sedan jag började jobba. Det finns många stories om Fru Rempling och för 1.500 kr måste jag ju välja en rejäl en. Som när hon somnade på golvet på en handikapptoalett med huvudet mot larmknappen så att hela vaktstyrkan fick rycka ut. Tyvärr finns inga bevis för den här storyn och den kan mycket väl vara uppdiktad av illvilliga kollegor, men jag har bestämt mig för att den är sann. Dementi kommer med största sannolikhet i kommentarsfältet redan ikväll.

Stefan Paulin. Svärfar! Som kaxigt nog dubblade svärmors insättning. Annars brukar han ligga lite lågt och är normalt den sansade hälften av mina svärföräldrar. Utom när det är tävling, som nu, för då jävlar. En av få som kan kräva mätning med skjutmåttt för att avgöra vilket bouleklot som ligger närmast lillen, och Stefan innehar dessutom poängrekord i "100 gångers-Yatzy", främst beroende på att han är den enda i släkten som ens är i närheten av den envishet som krävs för att köra 100 Yatzyomgångar på raken. Passionerad fågelskådare och föreståndare för Poolbaren där jag avser fira en eventuell vinst i Mustaschkampen. Tack Stefan!

Anonym. Om det här nu inte också är svärmor så har denna person alltså valt att vara anonym. Tack för bidraget!

Slut för idag! Och kom igen nu sista dagarna! Jaga allt och alla, speciellt de med företag...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Heja svärmor.
Titta dock på "Swindon roundabout".
Den slår det mesta.
Farfar

H & H sa...

Du är så smart!

Ulrik sa...

Har du inte en egen firma?