30 maj, 2011

Utlottningen av resan till Bologna

Som utlovat tänker jag lotta ut den andra platsen till Bologna. Utlottningen är planerad till 1/6, alltså nu på onsdag, och själva dragningen sker på Cancerfondens huvudkontor i Stockholm under överinseende av en hel skrälldus medarbetare på Cancerfonden, allt för att min fru inte ska skylla på mig när hennes namn inte blir draget.

Lotteriet har naturligtvis en massa förutsättningar och regler:

Resan har ett beräknat värde av c:a 10.000 kr per person (det är inte helt klart än), men vinstskatten är inte betald utan skall betalas av vinnaren. Vinstvärdet läggs på vinnarens inkomst vilket innebär en skatt på mellan 30% till 53% beroende på vilken inkomst man har. Vinnaren ansvarar själv för att redovisa vinsten till skatteverket. Varför gåvor till (eller vinster från) välgörenhetsorganisationer inte är undantagna från skatt får ni ta med Anders Borg.

Varje person som bidragit till insamlingen har en lott. Detta oavsett vilken summa man bidragit med, eller hur många bidrag man skickat in, vilket innebär att 177 personer har chansen att vinna. Anonyma bidragsgivare deltar inte i lotteriet.

Namnen är hämtade från insamlingens hemsida och inte från min blogg eftersom jag till min fasa upptäckte att jag faktiskt glömt att nämna några bidragsgivare i bloggen. Men även ni som inte hade nöjet att bli omnämnda i bloggen deltar alltså i lotteriet.

Vinnaren publiceras här på bloggen på onsdag kväll, och måste senast den 7/6 höra av sig till mig med namn, telefonnummer och adress. Om inte vinnaren hör av sig går vinsten till första reserv, vars namn vi så förutseende också drar vid onsdagens lotteri.

Mailadressen till mig hittar ni om ni klickar på den där knubbiga killen i lådan under "Om mig".

Kan eller vill man av någon anledning inte åka går det bra att skänka vinsten till någon annan som bidragit till insamlingen.

Resultatet av lotteriet kan inte överklagas och vinsten kan inte lösas in i pengar, gentjänster eller diverse hållhakar på mig.

Det var nog allt! Jag återkommer alltså på onsdag kväll med vem som vunnit!

Hoppas det blir Agneta Sjödin.

9 kommentarer:

Malde sa...

OK, då vet vi.

Jag hoppas att du får ett härligt resesällskap.

Må så gott!

Magds sa...

Hahahaha!!! Ååå Agneta!
Spännande blir det hur som. :D

Helén sa...

Mina 2 bidrag kom inte med tydligen, cancerfonden har inte hört av sig till mig. De lovade att kolla vad som hänt. Men strunt samma, lycka till och hoppas det blir en gld vinnare.

Mångmamma sa...

Misstänker att din fru kommer bli bister i vilket fall som helst så jag önskar bara lycka till.
Med allt!

XXX sa...

Jag hoppas att det INTE blir Agneta Sjödin!

Ulrik sa...

Jag lovar att skänka cancerfonden en hundring i veckan, om du lovar att gå med en mustasch fram till nyår. Bildbevis på bloggen varje vecka.

Deal?

Fasching sa...

Malde: Chansen för det är ju 100%, så jag ser redan fram mot det.

Magds: Mycket spännande!

Helén: Jag ska kolla med dom när jag är där imorgon. Hittar vi din insättning så är du naturligtvis med i lotteriet. Blir du debiterad utan att pengarna kommit in så hör av dig så ser jag till att du får tillbaka dom. Rätt ska vara rätt.

Mångmamma: Min fru är alltid bister, så det blit ingen större skillnad.

DHT: Varför inte? Det vore ju jättekul för henne.

Ulrik: Priset för att jag ska leva i celibat fram till jul är betydligt högre än så. No deal.

XXX sa...

Hmmm, vem har sagt att hon ska ha det jättekul?

Ulrik sa...

Det vore ju för en god gärning??

Kanske två, när jag tänker efter.