17 maj, 2011

Dagens bidrag

Jag är fortfarande lite småchockad av den där 10 kilosinsättningen igår, det var riktigt häftigt! Teorierna om vem denne person kan tänkas vara är många, inte minst i mitt eget huvud för jag har inte en susning om vem han eller hon är. Själva utformningen av erbjudandet är ju också jävligt mysko, varför den 25:e liksom?

Men nu har jag bestämt mig för att tro att det är Kennet Andersson. Som väldigt gärna vill att just jag kommer till Bologna. Jag håller mig till den teorin tillsvidare, den känns helt ok.

Det fortsätter att trilla in bidrag till insamlingen och senast jag kollade låg vi tvåa! Det tror jag däremot är fel, jag har för mig att den där Vacchi hade en bra bit över 20.000 tidigare och nu ligger han på 19. Och man kan väl inte bli av med pengar? Hursomhelst, det är ju hur kul som helst. Jag är grymt stolt!



De senaste bidragen:

Hans Rosengren. Följande dialog utspann sig mellan mig och min fru när jag fick syn på det här bidraget igår kväll:

Jag: Va fan, kolla! Han från Parlamentet har satt in pengar!
Frugan: Va? Hans Rosenfeldt??
Jag: Jaha. Nä, det var inget.

Rosengren/Rosenfeldt, spela roll, det är bidragen som räknas. Och efter visst funderande kom jag på vem det var (svägerskans sms där hon skrev vem det var hjälpte också lite). Hans Rosengren är pappa till Freddelito, min svägerskas sambo. Hans ser precis ut som sin son, fast något yngre. Att vara sambo med min svägerska sätter tveklöst sina spår. Tack för bidraget Hans!

Gunilla Rosengren. Japp, ni gissar rätt. Gunilla är Freddelitos mamma, Hans fru, och min svägerskas svärmor. Mycket logiskt allting. Såväl Hans som Gunilla är oerhört trevliga och sympatiska och jag vet inte vem jag helst skulle vilja åka till Italien med. Det blir dött lopp, och Freddelito kommer inte långt efter.

Anonym (Kennet Andersson). 10.000 kr. Tack igen!

Philippa. Ännu en arbetskamrat från det roliga projektet, och jag uppmanar samtliga fd projektkollegor att också skicka in ett bidrag, annars ser ni ju onekligen rätt löjliga ut. När projektet tog slut packade Philippa väskan och drog till Aix-en-Provence för att jobba. Själv valde jag Järfälla. Philippa är smartare än vad jag är, men det visste hon redan. Tack Philippa, vi ses!

Anna Andersson. Jag försökte googla reda på vem det här kunde vara men det gick inget vidare. Jösses vad många Anna Andersson det finns! Men än så länge är du den enda Anna Andersson som bidragit till min insamling vilket gör dig helt unik. Tusen tack!

Leif Green. Hurtbullen från Halland! Friskis-kollega till svägerskan, och så mycket mer än så vet jag inte. Mer än att Leifs bidrag är det femte bidraget från Halmstad vilket måste innebära att Sofia har gnidit på bra där nere. Snart har vi Fredrik Ljungberg och hela Gyllene Tider med på listan också.

Lelle. Sådärja! Granne, bästis, och medlem i Täby/Vallentunas mest exklusiva herrklubb, Whiskyföreningen Paddy. Bortsett från min temporära mustasch är vi väldigt lika Lelle och jag eftersom vi har samma frisör, hans fru, som inte laborerar med en massa olika frisyrer utan drar alla över en kam så att säga. Jag är väldigt lik deras fyra barn också nu när jag tänker efter. Tack Lelle!!

Tack för idag, slut för idag. Nu är det 10 dagar kvar att sätta hockeyproffset Oscar Sundh på plats och en gång för alla lägga oss överst på den där listan!

3 kommentarer:

Lola från Lund sa...

Ciao! Jag satte in en hundring för några dagar sen, hoppas den kom fram. Men jag vill inte till Bologna. Jag bor i Perugia, ett par timmar nedanför och kan meddela att våren nästan har anlänt. Säkert fint väder när ni väl åker. Och Bologna är en fantastisk matstad. Vacker också.

Fasching sa...

Lola: Tack! Vilket namn använde du? Hittar ingen Lola i listan.

Lola från Lund sa...

Mitt riktiga, Lovisa. men jag skrev ingen hälsning eller dylikt när jag skickade in mina uppgifter. Ha det så kul med mustaschen nu innan den försvinner!