18 maj, 2011

Dagens mustaschuppdatering

Saldot på insamlingskontot växer med oförminskad hastighet, och så gör även min mustasch som vid det här laget är i full blom. I veckan var jag tvungen att klippa både håret och ögonbrynen för att huvudet inte skulle växa igen helt.

Robert Vacchi har återtagit andraplatsen, något måste gått fel i elektroniken på Cancerfonden och han har nu fått tillbaka de pengar som plötsligt försvann från hans konto.

Men vi hänger ju inte läpp för det utan kämpar oförtrutet vidare med att klämma folk på pengar. Själv har jag föregått med gott exempel genom att pytsa in 200 nya riksdaler.

Och här är senaste dygnets hedersknyfflar:

Familjen Haddock. Tusen spänn! Det var som fan. Jag visste inte ens att Familjen Haddock hanterade sådana summor pengar eftersom det mesta av hushållskassan går direkt till kattmat och mopeder som man kör i skogen med, sk Offroad.

Det finns precis hur mycket som helst att berätta om detta märkliga par och min hjärna drabbas av "too many jokes-syndrome" när jag nu ska författa några rader om dessa dårar. Men väldigt kort: Mannen kallar sig ibland Sjökaptenen på internet, vilket är logiskt eftersom han är just sjökapten. Varför kvinnan kallar sig Kapten Haddock är det däremot ingen som vet. Kanske är det pga att hon klassats som "örlogsmässig" av sin make när han efter en blöt tillställning upptäckte att hon kunde gå och kräkas samtidigt.

Som sagt, jag skulle kunna driva en separat blogg som bara handlade om de här två, men just nu har jag en insamling att sköta. Väldigt stort tack för bidraget, hoppas den där inbjudan till köttorgien fortfarande gäller.

Ulla Andersson. Ingen jag känner till, men ett stort tack för bidraget. Förbered dig nu på att alla dina drömmar i livet kommer att bli verklighet, för så står det skrivet och det gäller alla som bidrar till min insamling. Kram!

Olle Forsavall. Vet jag tyvärr inte heller vem det är, men eftersom Olle bidragit till just min insamling är det uppenbart att han är en vaken kille, som med sitt bidrag per automatik tillhör topp 5% av befolkningen avseende intelligens, generositet, utseende och annan valfri egenskap.

Malin A. A? Jag kanske förväntas veta vem det här är, eller så vill hon vara lite semi-anonym sådär, vilket naturligtvis går alldeles utmärkt det också. Jag ber att få återkomma om det plötsligt går upp ett ljus. Tack för bidraget Malin och ha det så bra så länge!

Gunilla Stomberg. En alldeles fantastisk kvinna! Supertrevlig, omtänksam och alldeles särdeles kompetent. Det finns alltid ett leende på hennes läppar och hon har ett skratt som lyser upp vardagen för alla människor hon kommer i kontakt med. Vacker är hon också, som en gudinna. Gunilla är chef och ansvarig för alla konsultupphandlingar på den enhet jag just nu har ett uppdrag hos.

Anmaja. Antingen så har ni aktiverat era nätverk på ett alldeles fantastiskt sätt, eller så är jag inte så bra på att komma ihåg namn. För Anmaja har jag inget minne av att ha träffat. Men jag kan ha fel. Igen. Oavsett vilket så sällar sig nu även Anmaja till detta enastående sällskap. Vi tackar och hälsar Anmaja välkommen med tre starka hej: Hej, Hej, Hej!!

Elisabeth Malmberg. Ännu ett resultat av Halmstad-Svägerskans outtröttliga kamp för denna insamling. Elisabeth är precis som Leif arbetskamrat till Sofia på Friskis, och i det här fallet var det brandmanskalendern som fällde avgörandet, vilket påminner mig om att jag ju utlovat ännu en bild från denna exklusiva trycksak. Så den här är till Elisabeth och Fighter, och ni som ännu inte bidragit ombedes att blunda. För att hedra hela Friskis&Svettis i Halmstad tänker jag gå lite extra fort på min traditionella kvällspromenad som den där kostrådgivaren tvingat på mig. Tack Elisabeth!

5 kommentarer:

'Anmaja' sa...

Upplysningsvis om intresse finns att veta så läser jag din blogg sen drygt ett år. Så ere sörru. Tror att jag slängt in en kommentar eller två tidigare, men minnet är kort hos en Anmaja. Så jag är ingen gammal bekant som du kan leta upp i ditt minne, fast jag bott i Täby tidigare. Förmodligen innan du var född.
Harebra och lycka till med insamlingen!

kapten Haddock sa...

Fast vi har ju hållit oss jävligt mycket på mattan de senaste 10-15 åren, men tack och lov har du så kort minne att.... eller vänta nu, kort? Har man kort minne när man kommer ihåg saker som hänt för 100 år sen men inte det som hände för en månad sen? Det där känner jag igen, det kallas att bli gammal. Mendåså. Var var jag? Äh, det var säkert inget viktigt. Köttorgie blir bra!

Katarina Gillberg sa...

Kanske dags att komma med en liten hälsning. Vi har aldrig träffast, däremot hade jag förmånen att lära känna din fantastiska fru på Grand Fitness tiden. Hon kanske kommer ihåg en pratglad (kunde aldrig hålla truten under behandlingarna) kvinna i sina bästa år som inte gillade quorn.... Hälsa i så fall! Min man drabbades av prostatacancer för 2 år sen. Han opererades och är idag friskförklarad.

Anonym sa...

Maken fyller 40 hela år idag!

Och som en liten present till alla mäns prostator i allmänhet och till makens i synnerhet, så kommer här ett bidrag från mig.

Jag vet att din insamling gör skillnad så hora på! För det gör du jävligt bra!

Stor prostata-kram från
Ingela i Linköping

Ingela sa...

Sådärja! Då är vi tvåa igen (även av uppdateringen av topplistan är lite långsam...)
Kram även från Ingela i Kungsängen :)