16 maj, 2011

Deal!

Bäste Okände Välgörare. You got yourself a deal. Jag förbinder mig härmed att noggrannt och omsorgsfullt raka bort detta monster till mustasch någon gång på kvällen den 25:e maj detta år. Bildbevis kommer att publiceras på denna blogg.

Detta dock under förutsättning att min mustaschinsamling hos Cancerfonden erhåller en enskild gåva på minst 10.000 kr senast den 25/5 kl 12.00. Om detta sker kommer inte bara min mustasch att försvinna, du kommer också att bli utsedd till denna bloggs största hjälte någonsin. Tack på förhand.


Annars då? Jorå, så här ser min mustasch ut nu:





(Klicka inte på bilderna, för då blir de större.)

Jag tycker man ska notera hur väl mustaschen matchar ögonbrynen, både i utseende och omfång. Det ser nästan ut som om jag har ett tredje ögonbryn fast på överläppen, vilket säkert kan vara praktiskt på något sätt.

Insamlingen har saktat ned något, vilket torde innebära att ni har fokuserat på något annat än min mustasch under helgen som gått, vilket onekligen talar till er fördel. Det har heller inte dykt upp speciellt många fylle-sms till 72988 som jag hoppades på i mitt förra inlägg och skälen till det är två:

1. Ni har skött er i helgen.
2. Wayne Nilsson har legat nedbäddad i svåra förkylningsplågor oförmögen att gå loss på spånken, vilket resulterat i att även han har skött sig.

Men ett fylle-sms rasslade åtminstone in under helgen och det kom något oväntat från Pillargontanten. Förklaringen upptäckte jag på hennes blogg, där det framgår att hon i helgen besökt Kiel och inhandlat så mycket alkohol att det räcker hela sommaren. Till hela Värmlands befolkning. Gå gärna in på hennes blogg och kolla själv, men kom ihåg att kontinuerligt uppdatera sidan för Pillargontanten bloggar ett inlägg ungefär varannan minut. Kram och tack Lotta!

Katinka Bille Lindahl: Farmor! Ja inte min, utan allas farmor! Katinka driver Farmorsbloggen som nyligen utsågs till Sveriges bästa 55+ blogg, en titel jag för övrigt har för avsikt att knipa om några år. Men hon är inte bara farmor, hon är grundare av Lifestone också, ett framgångsrikt företag i den ganska smala barnhandavtrycksbranschen. Som naturligtvis blivit utsedd till Årets Företag. Hyfsat framgångsrik farmor det där. Tack Katinka!

Linda: Sveriges yngsta tant, och väldigt, väldigt rolig ska ni veta. Jag har stalkat Linda i flera år, ända sedan jag upptäckte den nu nedlagda men legendariska bloggen "Det var inte jag det var sossarna" (vars namn någon annan snott såg jag nu). Nu heter bloggen Nu när du finns på Upsala Nya Tidning. Där har hon de senaste dagarna bland annat outat sin något begränsade begåvning i ämnet geografi. Fråga tex inte Linda var Kiel ligger. Eller Värmland heller för den delen, men läs bloggen för allt i världen. Twittrar gör hon också, här. Tack för bidraget snälla Linda!

Cina Lantz: Den här gången är jag åtminstone rätt säker på att jag har rätt när jag säger att jag inte vet vem denna person är. Det namnet hade jag kommit ihåg. Hon skulle kunna vara gift med den kände uppfinnaren Håkan Lans, men äkta par brukar stava sitt efternamn ganska lika vilket gör att sannolikheten för att jag är något på spåret minskar en del. Tack Cina för att du tog oss till den jämna och fina summan 11.000 kronor.

Det var nog allt för den här gången. Nu väntar jag med spänning på ett livstecken från vår välgörare. Under tiden tycker jag att ni kan gå på era nära och kära (män framförallt, som är sorgligt underrepresenterade bland bidragsgivarna) och fråga hur de resonerat när de kommit fram till att just dom inte tänkte bidra till den coolaste insamlingen på Cancerfonden.

Ciao.

7 kommentarer:

Dehäreja sa...

Natuuuurligtvis klickade jag på dina bilder, eftersom jag gillar killar med mustasch och jag blev absolut inte besviken!! Himla synd att den ska väck...

Kram raring!

Anonym sa...

Visst är det Malin som tagit bilderna?

Zeddark sa...

Den okände välgöraren skulle möjlightvis kunna vara Faschings fru - med tanke på vad hon tycker om mustaschen. Eller så har hon slagit sig ihop med någon, t.ex. döttrarna och/eller farfar. Jag är dock så gott som säker på att den okände välgöraren känner Fasching väl och vill ha en Fasching utan mustasch.

Fasching sa...

Gökboet: En mustasch som bara en moster kan gilla...

Anonym: Japp! Visst är det Malin som fotat, det kanske jag skulle skrivit. Kan bli stämd nu.

Malde sa...

Tror du har fått din insättning nu :-D

Bra jobbat!

Må så gott

Fasching sa...

Malde: Jag såg det precis! Häftigt!!

Zeddark: Det kan omöjligt vara min fru eller någon av mina döttrar eftersom vi inte hanterar den typen av summor. Och Farfar kan vi också räkna bort. Han skulle knappast betala 10 k för att sonen ska raka sig. Men teorin om att de lierat sig med någon är dock intressant, för att inte säga trolig. Jag hoppas att jag får en förklaring de närmsta dagarna.

Pillargontanten sa...

Hela Värmland?
Du har låga tankar om oss :)
Nåja, klart jag ska vara med och bidra!
Kram själv :))