13 maj, 2011

Long time no see

Blogger har legat nere senaste dygnet, därav avsaknaden av fräscha fiffiga inlägg från min sida den senaste tiden. Effektiv som jag är fortsatte jag ändå att blogga i det inte alltför utmärkta bloggverktyget Word, för att nu när Blogger är tillbaka lätt som en plätt kunna kopiera in alla finurliga texter i bloggen, klia mig i mustaschen, och sedan lika lätt som samma plätt trycka på knappen "publicera". Detta är resultatet.

Eftersom Word inte är det mest inspirerande bloggverktyget här i världen så kan det vara så att ni just den här gången slipper de sedvanliga evighetsharangerna, som dessutom med få undantag (och då oftast oavsiktligt) innehållit någon sorts poäng eller knorr i övrigt. Word har den effekten på min kreativitet nämligen.

Men!

Vi håller de där brandmännen stången! (Stången! Haha, knorr!!) Detta tack vare en till synes oböjlig vilja att släppa ifrån oss fjärdeplatsen. Vilket är mer än man kan säga om Tjeckien, som vek ner sig ganska enkelt ikväll tycker jag. Så heder åt er, igen.

Vad jag däremot har noterat är att en viss Herr Ambassadör Salvatore Grimaldi är på gång, och det rejält. Den snubben blir ju onekligen en svår nöt att knäcka om jag läser min taxeringskalender rätt. Men än är han inte förbi!

Vi har dessutom under detta ofrivilliga uppehåll passerat 10.000 kronorsvallen, och det är ju rätt kaxigt faktiskt. Från 0 till 10.000 kr på någon vecka är ju alldeles galet bra. Som en liten bonus har Cancerfonden lovat att lotta ut den sista Bologna-platsen bland dem som lyckats med denna bedrift men ändå hamnat utanför topp fem. Just den eventuella vinsten gäller bara för en person och inte två, och blir det nu på det viset kommer jag att lotta ut den platsen bland alla er som bidragit till insamlingen. Så se nu för fan till att vi hamnar bland de första fem så jag får följa med också!

Nu har vi ju också vår mystiska välgörare som ett ess i rockärmen, och om jag dealar med honom senast på måndag så lämnar vi ju nedflyttningsstrecket en bra bit under oss, så jag tycker att vi fortsätter att sikta högt ända in i mål.

Dygnens senaste bidragsgivare:

Anonym: Det sista jag såg innan jag gick och lade mig onsdags var en anonym insättning på 500 kr, och det första jag såg när jag vaknade på torsdagen var ännu en. Bra start. Tack snälla anonyma givare!

Lina Student: Vet jag inte vem det är, men jag gissar på att hon pluggar. Tack för bidraget, lycka till, och ta det lilla lugna på mösspåtagningen nu hörru.

Ulf Stocke: Har jag aldrig träffat, men kan ändå berätta en hel del om denne man. Han går under nicket Huvudsta-Uffe vilket är lite märkligt eftersom han reser jämt och nästan aldrig är där. Uffe är en social snubbe som gärna åker till Köpenhamn för att umgås, och vem gör inte det?

Mathias Pusa Persson: Samma här, aldrig träffat. Ändå kan jag avslöja att denne man är en fd landslagsspelare i den något udda sporten Racketlon (bordtennis, squash, badminton och tennis), som på Pusas tid hade c:a fyra aktiva utövare. Den tredje och sista landslagsplatsen lyckades han enligt uppgift knipa när en av de tre redan uttagna spelarna i Sverige skadade knäet när han skulle gå på nät men missat att det var pingis han spelade för tillfället.

- "Både Ulf och Mathias har av någon anledning valt att arbeta med den minst sagt tveksamma transaktionshanteraren IMS istället för den erkänt överlägsna CICS Transaction Server", säger en taleskvinna på kontoret i Sumpan där de båda arbetar. Hur som helst, tack för bidragen!!

Hans Edh: Vet jag inte heller vem det är. Men av hans avatar att döma är denne man högst troligt intresserad av tåg. Som alla kan se är det där ju en bild av framsidan på en Märklin katalog från 1959, och det skulle inte förvåna mig om han varit lokförare och är stolt innehavare av en modelljärnväg stor som hela Krylbo. Tack Hans!

Ulrik Svensson: Ulriks andra insättning! När han hörde att problem med prostatan kunde leda till erektionsproblem satte han omedelbart in en extra hundring. Det är att vara extra mån om sin potens det! Vad han nu ska med en sån till, Ulrik är nämligen nybliven småbarnsförälder så den lilla dörren till njutning lär ju numera vara stängd.

Fighter: En extra femtilapp från Fighter och det var naturligtvis bilderna från brandmannakalendern som avgjorde saken, precis som planerat. Som bonus kommer jag att lägga ut ytterligare en bild, för varken jag eller Fighter kan ju få nog av de där läckerheterna.

Jessica Palmqvist: Gift med en snubbe som jag jobbade ihop med i det där projektet som var så kul. Jag har noterat på Jessicas FB att hon nyligen gått i samma NYC-spår som jag, vilket således innebär att hon har ett utomordentlig omdöme. The Standard FTW, som jag skulle sagt om jag varit lite yngre. Tack för femhundringen! Håll lite koll på henne på Twitter här.

Malde: Nyfunnen bloggvän, och tyvärr är det väl så att vi båda två hade önskat att vi inte skulle behövt ”träffas”. Men nu är det som det är, vi har båda samma hemska erfarenhet av att förlora ett barn och vi kämpar tappert mot mörkret på var sitt håll. Tack Malde, hoppas verkligen att du har det bra.

Håkan Andersson: Sitter antagligen i detta nu, med vild professorsfrisyr, och blandar diverse farliga vätskor. Och då är det inte drinkar jag syftar på utan betydligt kraftfullare saker. Håkan går under alias Kemimannen och jobbar med just kemi på en skola som när som helst alltså riskerar att flyga i luften. Nyligen utsedd av en enig ortsbefolkning till "Årets Lindsdalare" genom att, enligt egen uppgift, "bo i Lindsdal". Håkans blogg rekommenderas varmt, och lightversionen av Kemimannen hittar ni här. Tack för bidraget Håkan!

Marie Seger: Kvinnan som med en noga avvägd summa tog oss förbi 10.000 kronorsvallen och såg till att hon själv eller någon annan bidragsgivare med lite flyt faktiskt har chansen att hångla med Kennet Andersson i Bologna i höst. Och med en Seger i laget har jag ju väldigt svårt att se hur vi nu plötsligt ska börja gå baklänges i resultatlistan och hamna på en nervös utlottningsplats, så saken är i stort sett klar. Vi hör hemma bland de främsta fem. Tack Marie!

Marianne Dahlin: Tack du för mig okände Marianne! Hoppas din helg blir den bästa tänkbara och må dina kameler sällan sakna vatten. (De där superlativen börjar ta slut snart som ni märker).

Mia Möllerberg: Jag tror du är från Skåne. Jag har ingen aning om varför jag tror det bara sådär, men nu är klockan mycket och då får man dra till med en gissning helt enkelt. Tack ska du ha för ditt generösa bidrag!

Nu är det helg hörrni! Vilket kan innebära ett visst alkoholintag på sina håll. Vilket i sin tur, om man inte är välartad som jag, kan innebära risk för överkonsumtion med s.k. fylle-sms som följd. Ett tips är då att skriva

BESEGRA 5192 Ditt Namn

i dessa sms och skicka dom till 72988 istället för till något gammalt ex. Fördelarna med det är flera; Du väcker inte någon, du bidrar till insamlingen, och du slipper svordomar i svaret du får.

Trevlig helg!

P.S.

Tack också till Stielli och deeped för erbjudandet att få använda deras bloggar under tiden Blogger låg nere, men det löste sig ändå till slut!

D.S.

4 kommentarer:

Charliesprak sa...

Ok din tokroliga tok, jag gör som du säger: BESEGRA 5192 ditt namn.
Vann ja nåt?;-)

Katinka sa...

Hördu, det finns ingenting, absolut ingenting, som skulle kunna få mig att åka till den där fotbollsmatchen, så om Du skulle få biljetten, och sen JAG mot förmodan skulle bli den olyckliga vinnaren, kommer jag att sälja den och skänka alla pengarna tillbaka till din insamling.

JP sa...

Utifrån din teori om potensen borde jag kanske satsa en femhundring till - jag menar man måste ju göra vad man kan för sin egen skull.

Fasching sa...

Charliesprak: Det återstår att se. Spännande va?

Katinka: Då är insamlingen redan stängd. Tänk om! Kennet Andersson är ohyggligt trevlig, och maten är underbar!

JP: Klipskt. En femhundring till och det blir åka av.