11 maj, 2011

Press-Stopp

Lokaltidningen har sökt mig under dagen för att få mer information angående det fenomen som är vår insamling. Kul! Den första och antagligen enda gången som någon tidning vill ha en intervju med mig så är jag alltså utrustad med en alldeles särskilt förfärlig mustasch. Vet inte riktigt hur jag ska ta upp det här med mina barn. För att inte tala om hur jag ska hantera detta med min fru.

Men som sagt, vad gör man inte för Cancerfonden?

Och en grej till!!

Jag skulle vilja attt ni tar ställning till ett mycket mystiskt erbjudande från "en okänd välgörare", som (på riktigt) är villig att skänka 10.000 kr till vår insamling under förutsättning att jag RAKAR AV mig mustaschen senast den 25/5, dvs två dagar innan tävlingen avslutas. Kolla bland kommentarerna på mitt förra inlägg! Går det där verkligen att tacka nej till? Vill ha era synpunkter!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Nej det går inte att tacka nej till! Men kolla upp att det är en seriös människa! Ingela B-J

Charliesprak sa...

Raka av den 25e! Du gör inte bara mänskligheten en tjänst då, utan även dig själv;) Oj vad roligt det är att läsa din blogg, du är sanslöst rolig!

Dotter no1 sa...

Nej för fan, ge inte upp så lätt. 10 000 är ingenting, vänta tills han erbjuder minst dubbelt så mycket. Lägg upp en bild på din vidriga mustasch så kommer han erbjuda dig alla pengar i världen. (Kan det här med utressning ganska bra.)

a piece of happiness sa...

Det måste vara någon i din närmsta krets som inte vill se dig med muschen. Din fru?

Kajsa sa...

Svårt..men va fasiken oavsett, blir det pengar så är det väl värt att raka av den, och tävlingen fortsätter ju iaf..hur resonerar du själv?
/Kajsa

Anonym sa...

Dubbla och kör!
Men vofför kan man ju undra?

Anonym sa...

Låter onekligen som ett bra erbjudande. Eftersom hon säger att pengarna sätts in direkt är det ju inget större problem med att testa om det är seriöst eller inte. Görs en insättning på 10.000 får du hålla din del av avtalet och raka av dig mustaschen den 25/5, kommer inga pengar in så är det bara att glömma det hela...

XXX sa...

Jag håller med Dotter no1. Vänta ut!

Ingela Näslund sa...

Jag håller med Dotter no1 och Den hemska tvillingen. Med 10 000 avancerar du i nuläget bara en placering, till tredjeplatsen. Med 20 600 övertar du förstaplatsen. Knappt.
Så budet bör närma sig 30 000 innan du överväger att anta det! Tycker jag! :)