08 maj, 2011

Prostatamania

Japp, jag kommer fortsätta att älta min prostatainsamling idag igen. Skulden för det ligger helt på er, eftersom ni fortsätter att sätta in pengar. Vilket är bra, för att vara tydlig.

Efter rena tjurrusningen igår ligger vi nu på sjunde plats bland de privata insamlingarna, i hela landet Sverige. Det tycker jag vi ska vara stolta över hela dagen idag. Notera också den gröna pilen! Ingen aning om vad den betyder, men en grön uppåtpil måste vara betydligt bättre än den där deppiga röda pilen som pekar nedåt.



De senaste bidragen från min allt större bekantskapskrets är:

Sanna Windh: En Åva-pingla som jag inte sett på bergis 30 år, men som dök upp igen här på bloggen för något år sedan. Numera sitter Sanna i trakterna av Oskarshamn, spelar piano, och surar för att Bajen inte spelar i allsvenskan längre. Tack Sanna!

Stefan Lindström: Den enda av mina arbetskamrater som bidragit till insamlingen! Och händer det inget under dagen idag så kommer det att vara många skamsna ansikten i fikarummet på måndag morgon när jag och min mustasch marscherar in. Tryckt stämning är vad det kommer att bli. Nåväl, utöver sin givmildhet är Stefans bästa egenskap att han kommer från Norrköping och därför, till allas förtjusning, pratar så där roligt som bara östgötar kan göra.

Niklas Lindström: Pyssling, heter det så om våra mammor är kusiner? Tremänning? Skit samma, vi var oskiljaktliga vartenda sommarlov i säkert 15 år på raken. I Kavelmora mellan Borlänge och Falun. Jag har inte järnkoll, men jag hoppas Niklas bor kvar i Borlänge, för jag har långtgående planer på att utnyttja min stackars pyssling under 2012 när jag kommer att behöva boende under Peace & Love. Du har nu ett år på dig att gå under jorden. Tack för dina 350 spänn, jag ska ägna resten av dagen åt att fundera på hur du kom fram till just den summan.

Anonym: Tack! Vill du vara med i utlottningen av den där Bologna-resan kan du maila mig. Hur jag ska veta att det är just du som mailat har jag inte räknat ut än.

Nog om insamlingen för idag, det ska bli väldigt spännande att se vart det här tar vägen.

Dieten!

Jag har köpt en våg!

Och kan redan efter knappt två veckor konstatera att jag har gått ned ett kilo! Dels på grund av att jag noggrannt följt min kostrådgivares riktlinjer, men den största anledningen är antagligen att det mesta jag försöker stoppa in i munnen fastnar i mustaschen. Lite win-win där.

Ha en bra söndag nu, så hörs vi imorrn.

2 kommentarer:

XXX sa...

Neej, det heter inte pyssling, det heter syssling!

Och det enda som fastnar i din lilla ynkliga ursäkt till mustasch är förmodligen folks ledsna blickar!

Men himla bra med insamlingen, det går ju strålande bra det här. Grattis till finfina vänner.

Sanna Windh sa...

Helt rätt analys, förutom pianot då, 12 års pianolektioner helt förgäves... och för övrigt tror jag inte att det är mer än c:a 27 år se´n vi sågs! ;-)