07 maj, 2011

För pung och fosterland

Det fortsätter att dråsa in gåvor till min mustaschkampanj på cancerfonden! Så till den milda grad att min insamling låg på topplistan i natt. Detta tack vare Ulrik, som klurigt nog satte in en femhunka mitt i natten när alla sov och fort som fan tryckte på print screen knappen.



Ulrik har precis blivit pappa, så att han är uppe mitt i natten är ju ingen överraskning, utom möjligen för honom själv eftersom det är första barnet. Det kan också ha att göra med att han bor i Singapore, och där nere har de ju vänt på dygnet av någon anledning. Tack Ulrik! Någon form av väldigt gott vin står och väntar i Täby nästa gång du är i fäderneslandet.

Fler hjältar:

Ted R. Han har inget emot att förlänga min frus lidande eftersom de är kusiner. Dessutom har han placerat sig på behörigt avstånd från henne genom att emigrera till Lappland. Bra tänkt Ted, och tack!

Red Scream: Trogen och uppskattad läsare sedan flera år! Tack kompis! Och har man döpt sin blogg efter den ädlaste av druvor så är man ju per definition en förträfflig figur. Han har faktiskt en egen insamling, även om jag tycker att vi prioriterar min ett litet tag till va?

Ingela Berg-Jonsson: Blev mycket glad när jag såg den här gåvan från min masserande väninna i Linköping. Tills jag kom på att hon ju inte alls heter Berg-Jonsson i efternamn och var tvungen att bryskt ta tillbaka mitt tack-sms. Denna Ingela vet jag tyvärr inte vem det är, men just nu är hon den bästa Ingela jag vet. Tack!!

Farfar: Han kunde ju inte heller motstå frestelsen att skänka pengar till sonens mustasch, även om jag tyckte han tittade lite misstänksamt på den sist vi sågs. Tack för gåvan, även om jag fick göra allt jobb själv som vanligt, sms är ju svåra grejer. Dessutom råkade jag sätta in dubbelt så mycket som du bad mig om, så kan det gå om man slarvar med barnens uppfostran.

Mymlan: Hon har inte bidragit ännu, och det behöver hon inte göra heller. Men en länk vore ballt, hennes blogg har riktigt feta muskler och sist hon länkade till min blogg fick min besöksräknare tokspel och har inte hämtat sig än. Schyssta rå? Och när ni ändå är där ska ni läsa inlägget om hennes son.

Det där med att föreslå morötter verkar inte vara er starka sida, inga förslag hittills, så jag fick klura ut en egen. Den insamling som släpar hem mest pengar i mustaschkampen vinner ju en resa för två till Bologna tillsammans med Kennet Andersson. Men! Cancerfonden lottar även ut platser till den resan bland de tio största privata insamlingarna. Just nu ligger vi tolva.

Morot: Får jag åka till Bologna lottar jag ut den andra platsen bland dom som bidragit. Kennet Andersson i all ära, men en resa till Bologna med mig måste vara bland det trevligaste man kan vinna på internet just nu.

Tack på förhand, vi ses i Italien!

8 kommentarer:

Ulrik sa...

Nu är ju natten för dig, förmiddag för mig i Singapore.

Sedan verkar det som en del har lite svårt att acceptera att jag är pappa:

Socialnämnden - snabb och smidig!

Red Scream sa...

Vassego och tack själv kompis! :-)

Sanna Windh sa...

Jaja, för gammal vänskaps och svärfars (som kan behöva bra resultat från forskningen) skull har jag också pytsat in en hundring. Hoppas du snart kommer i topp på insamlingen så du kan bli av med den hemska mustaschen! :-) Kram!

Anonym sa...

Snubblade in här för länge sen och brukar titta förbi och få mig ett vin-whisky tips eller ett gott skratt.Klart att du skall stöttas i ditt odlande! Ingela B-J

Ulrik sa...

Kan man få en bild på själva prostatan kanske?

Anonym sa...

" Men va fan, det är ju inte du!"

Haha!! Erkänn att din masserande väninna fortfarande är din bästa Ingela nånsin!!

Fasching sa...

"Anonym": Ingela, du blir min favorit-Ingela igen när du sätter in en 50-lapp. Det kan låta hårt, men jag är en hård kille.

Ulrik sa...

Stå nu vid ditt löfte......