24 maj, 2011

Hemma som tvåa

Nu är det slut på friden! Nu ska jag fortsätta att tjata hål i huvudet på er om den här insamlingen ända till den 27/5 när tävlingen är slut och den här bloggen återgår till det lite mer normala. Om man med normalt menar att driva sina läsare till vansinne med inlägg efter inlägg om hur förträfflig en Ungernresa kan vara, för det är juni månads tema.

Men det är då och nu är nu, och som jag misstänkte tog vi över andraplatsen redan ikväll. Ni är helt och fullt fantastiska! Tack!



Här kommer en presentation av de senaste dagarnas generösa, godhjärtade, och i det stora hela alldeles utomordentliga medborgare:

Anonym. 70 kr, tack snälla anonym.

Carin Olsson. Vilket betyder att förra veckans anonym verkligen var anonym och inte Stiellis andra dotter som jag trodde. Henne har jag redan skrivit om, och med detta bidrag är det alltså ok att du läser det inlägget nu Carin. Tack!

Lena PH och Ebba Blitz. Ha. Ha. Ha. Jättekul. Chansen att det verkligen var Agneta Sjödin som bidrog för några dagar sedan minskade nog ganska rejält efter de här två bidragen får jag lov att säga. Någon har alltså balls att göra narr av mig för att jag, för femton år sedan råkat nämna att jag nog tycker att Agneta och Ebba är stiliga fruntimmer. Jaha ja, där ser man. Att Lena PH är med på listan har dock inte med hennes utseende att göra, för henne är jag släkt med förstår ni. Jag har nämligen räknat ut att Johnny, min systers mans systers man har en mamma som är kusin med Lena PH, och så var det med det.

Andra tjejer som jag tycker är snygga är:

Pink
Katarina Sandström
Isabella Scorupco
Den blonda i "My name is Earl"
Brunetten i "My name is Earl"
Wayne Nilsson
Vanessa Rousso
Evelyn Ng
Kayo, och hon som är gift med prinsen av Danmark


Så varsågod herr/fru Lustigkurre och sätt in 50 spänn för var och en av dessa skönheter också.

Maldes Make. Bra jobbat Malde, och tack Maldes Make. Ett föredöme för alla kvinnliga bidragsgivares partners som omgående uppmanas att följa detta utmärkta exempel. Hoppas allt är bra med er båda!

Susanne PP. PP liksom. Någon som vill vara lite hemlig men som ändå vill hinta om vem hon är? Så att bara jag ska haja liksom. Men det gör jag såklart inte eftersom jag är helt sjukt usel på att komma ihåg namn (och uppfatta hintar). Men tack Susanne PP, och förr eller senare kanske jag begriper vem du är.

Markus D. Vet jag faktiskt efternamnet på men har ändå aldrig träffat karln. Så mer än så finns det inte att berätta tyvärr. Men stort tack Markus!

FD Grannen. Det här skulle ju kunna vara en av rätt många. För eftersom jag sköter min trädgård som jag gör har det varit rätt stor omsättning på mina grannar de senaste åren. En intelligent gissning är dock att det här är en kvinna med ett förnamn som börjar på A. Eller flygvärdinnan vägg i vägg. Rätta mig gärna om jag har fel kära FD Granne, och tack för hjälpen med insamlingen!

Anonym. Tack!

Herman Och. Antingen har del två i denna duo fallit bort eller så heter Herman Och i efternamn, så kan det ju faktiskt också vara. Oavsett vilket kan jag inte minnas att jag har någon Herman i min bekantskapskrets. Förrän nu då. Alla bidragsgivare blir mina vänner vare sig de vill eller inte. Tack Herman! Hälsa den andre!

Anonym. 1.000 kr! Skulle jag ge en gåva på 1.000 kr till någonting så skulle jag vara allt annat än anonym, det kan jag säga. Men det är jag det, och det är min och möjligtvis min terapeuts uppgift att hantera den lilla problematiken. Tack snälla anonym som tillsammans med övriga bidragsgivare håller oss kvar i matchen!!

Finnpajsaren. Äger melodikrysset varje vecka, publicerar nakna bilder på sin man på bloggen, och om jag förstår hennes Twitter rätt så bakar hon också bröd med sin Iphone. Fast det där sista är jag faktiskt lite osäker på. Och att slå Tre Kronor med 6-1 tycker jag faktiskt var lite onödigt överdrivet men efter ditt bidrag känns det lättare att överse med det. Tack!

Raggoparden. Hyfsat nick. Håller just nu på att flytta från en lägenhet till ett hus, precis det motsatta till vad jag funderar på. Lycka till med maskrosor, gräsklippning, häckklippning, lökplantering, oljning av altan, rabattrensning, staketmålning, taktätning och den där jobbiga grannen som alltid gör allt det där mycket bättre, snabbare och snyggare. Tack för bidraget!

Philippa. Igen! Tack! Snart hemma i Sverige, brunbränd och med klädsam brytning på franska. Välkommen till slask och hagel. Och till Lets Dance, Försäkringskassan och ugnsgratinerad falukorv i personalmatsalen. Allt är kvar som du lämnade det!

Britta Skagerfält. Inga klockor ringer här inte. Skagerfält. Nej, tror inte jag känner henne. Men det struntade hon i och satte in 250 riksdaler, och det var ett mycket bra beslut det! Tack så hemskt mycket!!

Maria Wåhlstedt. Åhh Maria!! Light of my life! Det är henne jag gosar med när jag åker till Östervåla och badar badkar. Karln hennes är min lumparpolare, 651 Wåhlstedt tror jag han hette på den tiden, nu kallar han sig mest Lars. Jag har dock en gås oplockad med hennes son Simon som överraskningsgifte sig när han skulle döpa sonen i söndags och jag var i Budapest. Vilket inte är ok. Och eftersom Maria har en sonson så har ni räknat ut att hon är farmor. Vilket känns mycket märkligt eftersom hon är betydligt yngre än vad jag är. Men farmor eller inte, Maria är och har alltid varit min hemliga drömkvinna.

Lyxsvägerskan. En av mina fyra (4) svägerskor. Jag hade nästan gett upp hoppet om bidrag från övriga svägerskor efter att jag rostat den första svägerskan rätt hårt när hon satte in sin gåva. Men Lyxsvägerskan har alltid rent mjöl i påsen, inte en endaste skandal kan jag komma på, så det här är ofarligt. Ägnar sin tid åt jobb, film, whisky och att spara pengar så hon kan gå på lyxrestauranger, hence the name. Har som vana att bjuda sina närmaste, inkl mig, på dessa etablissemang när hon fyller år, även om jag nog tycker att hon bjudit de andra lite fler gånger än nödvändigt. Nu är det min tur och jag vill gå på Mathias Dahlgren. Tack på förhand.

Tack för idag kära vänner, vi hörs imorgon.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Haha... ;-)
Lycka till med spurten!

Anonym sa...

Halloj.

Tycker nog att Lyxsvägerskan kan ta med dig på Franzén/Lindeberg, DET min vän är en upplevelse som går utanpå det mesta.....

//TJINGELING

Anonym sa...

Jag har alltid tyckt att du har varit smart? Men nu får jag ändra uppfattning. Det är väl givet att när mina insättningar via sms, och det går ju faktiskt att smsa från vårt fasta abonnemang, inte verkade att hamna rätt så är det väl självklart att det blev något fel när jag satte in pengar via fonden och internetbank. Jag vore väl inte din svärmor annars, heller?

Fasching sa...

Finnpajsaren: Tack!

Anonym: Där har vi redan varit, och jag skrev ett långt inlägg om det på bloggen för några år sedan. Sök på Frantzén här på bloggen så kanske det dyker upp! Suveränt bra var det i alla fall!

Svärmor: Du har säkert rätt, svärmödrar brukar ha det. Men se till att få ordning på det där nu, för nu är det bara tre dagar kvar!

Anonym sa...

Jag har fått ordning men du fattar ju ingenting /Svärmor

Anonym sa...

Hej Martin!

Det andra var jag också, förlåt, jag trodde inte att det kom fram första gången :)

Kramar till er,
Carin