11 maj, 2011

Calmén-klanen, mystiska välgörare och lite naket

Nu har jag äntligen momsat klart med min revisor. Det går till så att jag tar med mig alla papper och kvitton jag samlat på mig under det senaste kvartalet och så ger jag dom till honom. Sedan knapprar han på sin dator en timme eller två och ut kommer diverse blanketter som jag skriver på. Sedan är det klart. Undrar ibland vad allt det där går ut på, men han ser så bister ut när han arbetar så jag vågar inte fråga.

Nå.

Minns ni Pelle Calmén? Han med alla barn? Kort efter hans insättning på 350 kronor så dök det upp 50 kronor från i tur och ordning Ida Calmén, Lucas Calmén, Marcus Calmén, Viktoria Calmén och Nova Olsson (Calmén). Häftigt, tack ungar!! Nu väntar vi bara på att de resterande 23 syskonen sätter in sin veckopeng också.

Sedan har vi det där med den Den okända välgöraren. Det är om jag förstår allting rätt, vilket är nästan jämt det, på det viset att någon på fullt allvar är beredd att betala 10.000 kr om jag rakar av mig mustaschen. Dealen går ut på att han eller hon sätter in pengarna på insamlingskontot mot löftet att jag stolt bär min mustasch fram till den 25/5 då den ovillkorligen ska rakas bort.

Och jag kan inte riktigt hitta något negativt med den här dealen. Cancerfonden blir glada för pengarna, jag blir av med min mustasch tidigare än beräknat, och chansen till en Bologna-resa för mig och en överlycklig bidragsgivare minskar ju inte direkt. Ni verkar resonera på samma sätt enligt kommentarerna, utom några få som tycker att jag ska klämma ur mer pengar. Jag ska fundera över helgen, beslut kommer på måndag, men det lutar åt att slå till, innan den okända välgöraren återfår sitt förstånd.

Ett nytt hot har däremot seglat upp på den där topplistan. Angereds Brandmän har tydligen bestämt sig för att ge sig in i leken. Brandmän liksom! This got bad news written all over it. Här riskerar vi att förlora framtida bidrag från i stort sett varenda kvinna på hela internet. Jag misstänker till exempel att Monas utlovade bidrag i ren upphetsning hamnade i Angered istället för hos oss när hon fick syn på de där lirarna.



Men det här förutsåg jag så tidigt som 2001 eftersom jag redan då tillverkade en egen brandmannakalender just för situationer som denna. Kalendern finns bara i fyra ex. Kapten Haddock, Brysselhonan, och Svärmor har var sin. Vart den fjärde tog vägen är oklart men betingar antagligen en halv förmögenhet på efterhandsmarknaden. Spana in det här unika materialet!





Ja, det är jag. Och med de läckra bilderna utgår jag nu från att jag har samtliga kvinnors uppmärksamhet under resten av den här tävlingen.

Här är de senaste bidragsgivarna:

Petra Nöjd: Tack Petra! Jag vet inte vem du är, men det känns skönt att du prioriterat mig istället för de där brandmännen, det hedrar dig.

Nina Burke: Kiropraktor, akupunktör och fd allsvensk mittfältare. Jag använder mig mest av de två förstnämnda kompetenserna, Nina har nämligen sedan början av 90-talet varit ensam ansvarig för att min rygg är i användbart skick. Det fungerade bra ända tills hon flyttade till Tyskland, och jag fick diskbråck direkt. Nu är hon tillbaka i Sverige och jag kan äntligen gå rak igen. Ses på fredag?

Katarina Gillberg: 500 spänn! Hade jag vetat mer om dig än bara ditt namn så hade jag skrivit en poetisk kärleksförklaring på rim, men nu kan jag ju inte det. Men en stor och varm internetkram får du i alla fall. Tack!

Johan Hilmersson: Eller Audi-Johan som han kallas i vissa kretsar, bland annat i min. Jobbar på Audi (nähe?) och är naturligtvis anledningen till att jag kör den bil jag kör. Johan har givmilt skänkt bort alla pengar han vunnit på poker under hela sin livstid, 200 kronor. Tack, en riktigt fet whisky ska du få när du kommer förbi!

Fighterfighter: Fighter håller enligt uppgift på med en egen insamling, men kunde inte motstå att sätta in en femtilappp på vår! Snyggt!! Jag kontrar naturligtvis enligt Riksdagens kvittningsprincip så snart jag listat ut var hennes insamling finns! Tack Fighter!

Melker: Tjorvens pappa!! Eller morfar kanske det var? Vet faktiskt inte, och det spelar ingen som helst roll eftersom det här rör sig om en kvinna. Veteran i IK Frejs damlag (Zacke: Jag vet att du läser det här. När fan ska herrlaget vakna? Jag pröjsar inträde till deras matcher och dom stödjer mig, ok?). Melker åkte till Thailand för ett halvår sedan och ingen har sett henne sen dess. Hon kan ha emigrerat för gott. Tack Melker wherever you are!

Anonym: Tack för hundringen!!

Kim Petsén: En kompis kompis fd flickvän som spelade innebandy med min fru för ett par hundra år sedan. Nu har hon minst ett barn och bor norr om Stockholm, allt enligt Facebook. Mer än så vet jag nog inte, hur mycket jag än tänker efter. Tack för dina 150 pix, och kram Kim!

Anonym: En anonym femhundring kom in på kontot under tiden jag skrev det här. Ni är otroliga allihop! Nu tar vi det här spektaklet ända in i kaklet!

Och håll nu koll på de där jävla brandmännen ok?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Guuuuud, nu blev jag så till mig av dom där brandmanbilderna att jag sms:ade en gång till.

Mera!
Mera!

Annars överger jag dig direkt och sponsar dom "riktiga" brandmännen!!

Ulrik sa...

Jag bidrar för fullt. Förra året så stödde jag min barndomskompis Robins insamling. I år din.

Han ligger sjua på din lista, och hade säkert sprungit om dig om han fått mitt ekonomiska och moraliska stöd.

Men vad är det som gör att jag känner två personer på tio i topplistan? Har mina manliga vänner en speciellt stor oro för sin prostata? Begynnande erektionsproblem?

Ninnibeth sa...

Raka av halva mustaschen 25/5, se'n när pengarna är inpetade på insamlingen så tar du andra halvan!
;)

Och naturligtvis håller jag med Dotter #1, så klart det ska kosta mer!

Fasching sa...

Fighter: Härligt, jag visste väl att det där skulle hjälpa. Och ok, en bild till kommer så småningom. Efter det är det definitivt slut. Det finns en gräns (tydligen, enligt min fru) för hur mycket man kan bjuda på sig själv i en blogg.

Ulrik: Det kan vara så att Robin och jag har en gemensam vän med detta problem, och att vi vill supporta honom.

Ninnibeth: Nja. Jag vet inte om det där är en sådär jättebra idé. Men tack för tipset!

Ulrik sa...

Jag skänker en hundring till.

Fasching sa...

Ulrik: Hahaha! Ja, det är nog bäst det. Tack!

Mamma mu sa...

En lite sensuell bild på dig och muschen kan kanske göra så att du får in mer kulor? Och du är som vanligt så otroligt rolig;)

Fasching sa...

Mamma mu: Tack! Jag ska se vad jag kan göra.

moi sa...

jag har också stöttat din kamp, men jag gör det för min pappas skull. Han har prostatacancer. En som är upptäckt för sent tyvärr och han har spridning till skelettet i rygg revben och lårben fick han reda på idag. Det ser tyvärr inte så värst ljust ut alls och det är ingen idé att stråla eller cellförgiftas.