09 maj, 2011

En strid ström är vad det är, bidragen till vår insamling som tickar in på kontot dygnet runt, och vi har nu för första gången hamnat på den där gula härliga sidan av strecket som betyder att vi är bland de fem främsta mustaschgängen i hela Sverige. Det här är ju galet bra gjort!



Grejen nu är att stanna kvar där. Vilket kan vara lättare sagt än gjort mot slutet av tävlingen när olika skumma grupperingar antagligen kommer att försöka köpa in sig på listan i ren panik.

Enda motmedlet är att lägga sig så långt före dom att det inte blir värt det. Och taktiken är klar. Eftersom många av er som läser bloggen redan har blåst hushållskassan på den här insamlingen så föreslår jag att ni gör som jag har gjort från början: Se till att alla andra pröjsar istället! Och hur man lyckas med det har ni ju redan förstått om ni läst min blogg den senaste veckan:

Hora!***

Hora utav bara helvete! Hora på bloggar, twitter och facebook! Glöm eventuell heder och spamma alla dina kontakter och be om bidrag eller länkar som om du aldrig haft en endaste liten skam i kroppen i hela ditt liv! Och lyckas vi med det här listiga pyramidupplägget så kommer ju Cancerfonden att få in så mycket pengar att de inte bara kan hyra in Kennet Andersson i en vecka, de kommer att kunna köpa hela startelvan från VM-94 kontant.

Här kommer det senaste dygnets bidrag:

Elin Eklund: Jag känner flera Elin och flera personer som heter Eklund, men jag kan inte minnas någon som heter både och. Jag kan ha fel, men det tror jag inte. Tack Elin!!

Freddelito känner jag däremot! Han är ihop med min svägerska, den där håriga ni vet. Fredde är hallänning och pratar nästan lika roligt som Stefan Lindström. Fredde gillar att ha det lite svårt här i livet, inte nog med att han gängat sig med Sofia, han håller på Halmstad BK i fotboll också. Tack Fredde!

Gabrielle Stormwall: Administratör här på kontoret och ansvarig för det mesta. Till exempel stämningen i fikarummet, som hon räddade med sin hundralapp i absolut sista sekunden. Tack Gabban! Du kanske kan övertyga den där Ingela i Linköping att sätta in den där femtilappen någon gång?

Ak_andersson: Twittrare. Det är ungefär det jag vet. Så jag gick in på hennes twitterprofil för att bli lite klokare, och den innehöll informationen "Ak_andersson. Stockholm." Inte så jätteklargörande kanske, men nu vet jag åtminstone dubbelt så mycket om henne än vad jag gjorde i morse. Tack för bidraget!

Veronica Sjöberg: Ingen aning. Men jag är mycket tacksam för gåvan ändå! Jag hittar helt enkelt på att Veronica bor på Franska Rivieran, gillar viner gjorda på druvan Grenache och att hon är släkt med Patrik Sjöberg.

Frugan: Frugan! Och nu är det läge att bli extra uppmärksam, för här är det något lurt på gång. Det enda skälet, som jag kan komma på, till att hon skulle sätta in pengar till min mustasch är att hon vill vara med när Bologna-resan lottas ut. Och det skulle ju se ut det, eftersom INGEN kommer att tro att utlottningen gått rätt till om jag drar till Bologna med min egen fru. Så Frugan, du är diskad. Och nej, man kan inte få tillbaka sina pengar.

Jensa På: På vadå? Jensa på Statoil? Jensa på fyllan? Den här Jens känner jag antagligen till, och hade han bara fortsatt meningen så hade jag kunnat berätta vem han är. Men stort tack Jensa!

Ok, då släpper vi handbromsen och kör! No fear! Och glöm inte att ljuga när ni tipsar om insamlingen. Typ "Den som först sätter in en tusing får Faschings prostata levererad till sin hemadress i en färgglad presentkartong med snören på."


*** Hora är ett fult och nedsättande ord som jag verkligen tar avstånd från eftersom jag är väluppfostrad, ansvarstagande förälder, och iförd en i det närmaste adlig mustasch. I just detta sammanhang är det dock ett verb med betydelsen "Skrupelfritt använda sina kontakter på internet i välgörande syfte."

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jensa på ml måleri. Freddelito har horat runt lite bland arbetskompisarna.

Fasching sa...

Aha, på det viset. Freddelito är ett föredöme som vanligt. Tack för infon!

XXX sa...

Så där ja, färdighorat och det har visst redan gett resultat!

Fasching sa...

DHT: Noterade det! Tusen tack!!

XXX sa...

Utgår ifrån att DHT och jag får varsin lott :-)!

Ninnibeth sa...

Har sms'at in en skvätt och ska sprida ordet i bloggen. :-§) <-- Mustasch-smiley ;)

Christina sa...

SKULLE kunna tänka mig annars att Frugan är Frugan som är bästis med en av mina äldsta bloggvänner som sedan en lunch på Gondolen lärde känna Mona och som nu är bästis med henne varpå Frugan är bästis med oss alla. Och nej, denna Fruga (om det nu är hon som alltid sedan i alla fall typ 2004 gått under namnet Frugan) delar inte din säng.