10 maj, 2011

Fortsatt rusning

Det är full rulle på den där insamlingen nu, för att uttrycka sig försiktigt. De senaste gåvorna har varit tunga som bly, och vi ligger nu på en stabil, imponerande, och smått chockerande 4:e plats i riket. Jag är mycket stolt, och det tycker jag att ni också ska vara. Tack igen, jag är nog lite rörd till och med.



Full rulle är det även på min mustasch! Till min hustrus stora glädje! Från att i början ha varit lite spretig och vresig (mustaschen alltså) har den nu tätnat och formats till någonting som faktiskt börjar likna något, lite oklart vad. Men en lite sval och sober look kan jag nog tycka att den har. Aningen sned kanske, men det kan också bero på de icke försumbara mängder snus jag stoppar i truten.

Horeriet har fått en bra start på de flesta håll verkar det som, och jag uppmanar er att fortsätta att länka och retweeta, det har grym effekt och kostar ingenting. Utöver några läsare kanske, som ruttnar på allt jävla tjat om prostata, men se då förstår de inte helheten, och helheten måste man förstå, som min arbetsgivare sa innan jag fick sparken senast.

Så länka till min blogg eller till insamlingen så har du något att visa upp om chefen kommer och jiddrar. Jag kan personligen komma och vittna i Arbetsdomstolen om din helhetssyn, initiativkraft och allmänna förträfflighet om det skulle behövas. Tack för hjälpen.

En presentation av det senaste dygnets hjältar, idoler och stjärnor kommer här, och de är många:

Marina Vangstad: Arbetskamrat från förr, när jag jobbade i världens bästa och roligaste projekt. Bra som fan gick det också, innan projektet lades ned. Marina har kommunicerat in en hundring på kontot. Jag skriver kommunicerat för att hon jobbar som kommunikatör. Hahaha. Tack Marina, vi ses nog snart! Jag hörde att Urban och Gunsan filade på en återförening.

Frkfinemangskan: Twittrare och bloggare on a mission in Spain. Har som mål att bli av med en karl, vilket onekligen ska bli spännande att följa! Tack Fröken, ät några solmogna tomater från mig med.

Emmy Jakobsson: Vet inte vem det är, med den sedvanliga brasklappen att jag visst kanske gör det, men att jag går på en sådan tuff diet att minnet har satts ur spel. Förlåt i så fall, och tack!

Dotter No 1: Precis som det låter, min första och därmed äldsta dotter. Jag skickade följande tack-sms till henne igår när jag såg att hon hade satt in en femtilapp: "Puss! Glöm inte att hora nu, mitt barn." Det tyckte jag var oerhört roligt, ända tills hon publicerade sms:et på Facebook. Så nu sitter jag här med fördragna gardiner och väntar på sedlighetspolisen alternativt soc. Tack Malin!

Wayne Nilsson: The Man. Läser man inte Wayne Nilssons blogg "Min tro är klen och klokenskapen ringa" samt följer honom på Twitter så går man miste om lite för mycket för att det ska vara ok. Är en av tre i succétrion #Korvafton2011, och han har nyligen blivit semifarbror. Det går bra för Wayne nu.

Eva Lindhag: Hmm. Heter inte Den Hemska Tvillingen just Eva Lindhag? Om så är fallet, vilket det är, så har hon för andra gången bidragit till insamlingen, rejält dessutom. I en kommentar här på bloggen försöker hon dock leda i bevis att bidrag i två olika namn bör resultera i lika många lotter till Bologna-resan, och det hade kunnat gå om hon inte råkat kalla mig för en idiot på sin egen blogg.

Pelle Calmén: Urgammal kompis som jag brukade spela gurka ihop med när jag var ung. Och redan här vill jag göra klart att gurka är ett kortspel och ingenting annat! Pelle har ägnat större delen av sitt liv åt att skaffa barn och sedan jag träffade honom sist, för 15 år sedan, har han fått ett barn var sjätte månad ungefär. Tack för den rejäla gåvan Pelle! Vi hörs!

Ingela Näslund: Ingelas tävlingsinstinkt vaknade när jag skrev att Ingela Berg-Jonsson numera är min favorit-Ingela, och 500 kronor senare hade jag två! Och den tredje, hon som jag känner på riktigt, sitter nu under en oerhörd press i Linköping och funderar vad priset för min vänskap kan vara. Tack Ingela Näslund, hoppas du mår bra!

Mårten Lundgren: Åhh, Mårten. Tysken från Lund som jag tror att jag älskar lite grann och som jag längtar så efter att få träffa igen. Nu tar vi tag i det här Mårten! Packa ihop frugan och kom hit i sommar! Vin, konjak och kalvfärsfyllda bläckfiskar står och väntar. Tack Mårten och krama frun din från mig och Ia. Följ karln på Twitter här, det är inte så jobbigt. Hittills har han skickat en tweet bestående av fyra bokstäver.

Sicily: Ett av de främsta skälen till att vår Thailandsresa blev så lyckad i vintras. Inte nog med att hon tipsade om The Passage på Koh Samui, hon filmade hela stället och skickade filmen till oss! Dessutom snackade hon in sig hos hotellchefen och såg till att vi hade råd att bo där. Hela familjen får ett leende på läpparna när vi tänker på The Passage, och jag ler med hela mustaschen när jag tänker på Sicily. Tack!

Anette Dock (Kronborg): Vet icke vem detta kan vara, men det spelar ju ingen roll. Alla bidragsgivare, kända som okända, blir odödligförklarade på den här bloggen. Tack Anette, eller Nettan som jag väljer att kalla dig från och med nu.

Ninnibeth: Ninnibeth har till skillnad från mig och min svägerska ingen egen mustasch, åtminstone påstår hon det på sin blogg, där hon för övrigt länkar till min blogg (nämnde jag att ni också bör göra det?) Spansktalande läsare bör dock blunda när de läser bloggen eftersom hon svär redan i titeln. Tack Ninnibeth!

Anonym: Tusen tack, och glöm inte att höra av dig med namn om du vill vara med på en eventuell utlottning i slutet av maj.

Annika Hellberg: Mer känd som 'Boberg', åtminstone där jag bor. Backklippa i IK Frejs bästa damlag ever, som jag var stolt tränare för. Passerar vi tiotusen spänn lägger jag upp en bild på hur jag såg ut då, och tro mig, det kan det mycket väl vara värt. Jag tycker Boberg ska komma över någon kväll så vi kan dricka vin på min uteplats med utsikt över huset hon växte upp i.

Hanna: Jag känner en hel skrälldus Hannor, så det här kan bli knepigt. I smyg fantiserar jag om att det kanske är Darryl Hannah från filmen Splash som upptäckt min blogg, men det är faktiskt inte speciellt realistiskt. En intelligent gissning är att det kan ha med Sundsvall att göra. Tack och kram Hanna, whoever you are!

Herregud vilken lista! Fortsätter det så här får jag ta timeout från jobbet och skriva trudelutter på heltid om alla hedersknyfflar som huserar här på bloggen.

Ha en riktigt bra dag nu hörrni, så hörs vi i övermorgon. Jag ska momsa med min revisor i morgon kväll så det blir knepigt att hinna med ett inlägg då.

12 kommentarer:

XXX sa...

Ja men det var väl då märkvärdigt vad kinkigt det skulle vara...
Trots att jag la hårklippningspengarna på din mustasch!

Anonym sa...

Ingen press alls faktiskt!

Men däremot skulle det vara en riktig pang grej om lotten gick till två stycken! Alltså om du som snäll make lottade ut din plats till frugan och så lottade du ut den andra platsen till nån annan. Typ mig. Det skulle bli en rolig resa till Bologna!

Anonym sa...

Jag sätter in 5.000:- om du lovar att behålla mustaschen tills den 25/5, då den ska rakas bort. Deal?
/En okänd välgörare

MonasUniversum sa...

Din jävla länk suger. Ligger i soffan och orkar inte gå och hämta mitt VISA-kort. Noterar att jag har hemmatelefonen i närheten så jag sms:ar 50 spänn ifrån den. Vilket är knöligt som fan då det alltså inte är en mobiltelefon.

Samtidigt tänker att jag måste vara blond som inte kan klura ut hur man kan öka beloppet utan att sms:a 14 tusen gånger. Precis när jag är klar så läser jag vidare i instruktionerna om att man ska knappa in sitt namn efter siffrorna. Okey, på´t igen och nu med fullständigt namn.

MEN INTE FAN SYNS DET PÅ SIDAN!

Och ja, du passar i mustasch. Och ja, din fru suger också, som inte kan komma den 20:e. Jag som ville skratta.

Fasching sa...

DHT: Så är det. Jag är en hård kille.

Anonym: Sorry, frugan åker ingenstans! Åtminstone inte till Bologna med Kennet Andersson.

En okänd välgörare: Hahaha! Det där var ju onekligen en ögonbrynshöjare! Men sorry, no deal, mustaschen sitter där den sitter och blir mäktigare och mäktigare för varje dag som går. Och varför den 25:e? Vad händer den 25:e??

Fasching sa...

Mona: Men fråga maken för helvete! Alla killar kan sånt där. Eller har han råkat säga något som misshagat dig nu igen, som gjorde att du råkade slå ihjäl honom?

Det kan vara en viss fördröjning, så med lite tur kommer snart alla dina 25 försök a 50 kr upp på hemsidan. Om inte ska jag se till att Cancerfonden ringer upp tant och förklarar hur man gör.

Kajsa sa...

Att du har humor har jag märkt, för att inte tala om kreativ,,kul initiativ :)
Ha en solig dag
/Kajsa

Anonym sa...

Efter att ha skänkt en slant till pungen tycker jag ni kan bidra till ett bättre musiksverige genom att gå in på denna länk och rösta på Hello Confusion - tack! :)

http://onstage.metro.se/artist/4899

Anonym sa...

Jag kunde ju inte motstå att sms:a även på ditt nummer, trots att jag har en insamling som jag försöker gå i mål med på 20 000 och har väl sisådär 1/3 kvar.
Spela roll: Alla bidrag behövs!!

Det är ju fucking cancer överallt nuförtiden.
Har själv kämpat mig igenom det hela och denna gång vann jag fighten, men har många omkring mig som skitsjukdomen tog.

VARMT TACK för att du öppnade din insamling!!
HEJA OSS!

Fasching sa...

Fighter: Tack! Vad heter din insamling? Skulle vilja kontra, enligt kvittningsprincipen!

Anonym sa...

Sluta spela svår nu...
Jag höjer budet till 10.000:- Å mustaschen ska väck den 25e.
Syftet med detta är väl att samla in pengar, inte att rättfärdiga din behåring!? Tror de som bidragit med pengar till din insamling gärna ser att du befäster din topplacering, även om det innebär att du måste raka dig. Å man kan samla in pengar utan mustasch, så kampen fortsätter ju även efter den 25e!
Så... Bejaka nu fnasket inom dig, välj pengarna och hyveln, för den goda sakens skull.
Deal?
/En okänd välgörare, part II

Anonym sa...

Inte med Kenneth Andersson!
Med mig!