24 maj, 2011

Snabbis från Budapest

Hej på er!

Jag kör nu ett spännande race mot askmolnet och hoppas kunna landa vid åttarycket ikväll. Är just nu på flygplatsen och har placerat mig mycket strategiskt vid ett eluttag tillräckligt nära Kentucky Fried Chicken så jag kan smygsurfa på deras wifi utan att behöva köpa en hink av deras vidriga små kycklingvingar. Mycket fiffigt av mig.

Insamlingen flyter på fantastiskt bra, jag visste väl att jag kunde lita på er! Vi är i skrivande stund bara 750 kr från Oscar Sundh och andraplatsen, och jag utgår från att han ligger trea ungefär samtidigt som jag passerar tullen i Sverige med väskan full av gåslever, Tokayviner och ett 60 procentigt destillat gjort på aprikos, sk Palinka. Urgott, men man får hålla i hatten ordentligt när man sväljer för Palinka kan man flyga raketer med.

Imorgon är det stora rakardagen, då ska mustaschen väck! Bra timing, eftersom jag måste maila min vikt till kostrådgivaren på fredagar. Och med tanke på min diet de senaste dagarna kan det vara bra att bli av med muschen då den och min viktuppgång tar ut varandra och det ser ut som om jag skött mig.

Min granne Patrik har också mycket lojalt påbörjat en sympatimustasch så han kan ta över stafettpinnen imorgon kväll och ta oss in i kaklet med hedern i behåll. Bra och kreativt initiativ. Nu ska jag äta lite korv och sedan flyga hem, vi hörs. Jag återkommer med hedersbetygelser, myrra och rökelser till våra bidragsgivare ikväll eller imorgon.

2 kommentarer:

Raggoparden sa...

Flyg försiktigt och hoppas Ungern är kvar till min visit nästa vecka.
Bara 750 spänn efter Oscar Sund ju, det år väl att ordna i ett nafs? :)

Mia sa...

wohooo, nu ligger du 2:a!