02 oktober, 2009

Världens kortaste vita månad

Den första oktober startade jag min vita månad. Det var igår. Idag messade livsnjutarskåningen och undrade om vi inte skulle dra till Skänkis och prova lite portvin.

Sådärja. Mycket, mycket knepigt läge.

Portvin liksom. En av de godaste drycker som någonsin uppfunnits.

Lovat är visserligen lovat, och att bryta en vit månad redan dag 2 är väl inte sådär jättestabilt direkt. Det är snarare snudd på jävligt oseriöst faktiskt. Så vad göra? Hur förklarar jag för min fru att jag nog hade tänkt att prova lite portvin ikväll, trots löfte om en vit månad?

Skitenkelt. Frugan hade nämligen också hakat på den där vita månaden, en slags sympatiåtgärd antagligen. Men nu är det så att jag vet att hon älskar Skänkstugan. Det, och långa promenader. Och till Skänkis är det en rejäl promenad.

Så jag gjorde det enda raka, jag skickade helt enkelt sms:et vidare till henne så hon fick bestämma. Som en kroppsfint, tvåfotsdribbling och tunnel på en och samma gång liksom.

Och visst, ikväll provar vi portvin på Skänkstugan. Och inte skäms jag heller.

Eller jo, kanske lite ändå. Men det går nog över.

15 kommentarer:

Den hemska tvillingen sa...

Ja men jag säger ingenting så har jag inget sagt.

Och så jävla märkligt att under den tid du varit borta och man smygit in här för att se om det hänt något...då har verifieringsorden liknat fullt normala ord. Så fort du satte din fot på svenskt territorium blir det märkliga ord igen. Kan du förklara det?
Ja men "loducrac"????

Melker sa...

Men den där vita månaden för frugan hade väl spruckit ganska snart ändå...?
Har hört ryktas om att det är damlagsfester på ingång.. ;-)
Och det vet vi ju hur de brukar sluta...

viva-la-nina sa...

Välkommen hem igen, och jag önskar dig och din fru lycka till med vit oktober..

Markattan sa...

Ja den var fasligt kort. Kommer lönen snart?

Markattan, som ska skriva sendwiba...

Christina sa...

Grattis darling hunk of the year :) Känner du dig lite gammal nu?

Articuno sa...

Grattar här också! Ifall du missade mobilen och Facebook :)

Ha en skön dag!

Hank sa...

Grattis. Inte ens den hårdaste av de hårda regelryttarna borde missunna dig att dricka goda drycker under din födelsedagshelg.

Inte din fru heller. Och det gjorde hon inte, oavsett skäl.

Hipp, hipp hurra!

Anonym sa...

GRATTIS!
Självklart kan man ju inte ha en vit månad under höst- och vinterhalvåret! Det säger sig ju självt, sprit är ju det enda som håller en vid liv så här års!
Hoppas du får en riktigt bra dag!

Anonym sa...

Den hemska tvillingen: Tror fasen jag leder i "sjuka-verifieringsord-på-Faschings-blogg-tävlingen".
Jag fick HORSAFT.
Slå det ni!

Fasching sa...

Tack ska ni ha! Fast jag vet inte om jag fyllde 52 eller om jag fyllde 51 igen. Jag har ju tränat mig bakåt i tiden på nåt vis. Dessutom är jag ju 46 på riktigt. Jag är helt snurrig.

hanna sa...

Inte nyligen. Och oavsett vad herrn tycker så ser min näsa tämligen normal ut nu, känns lite som att det börjar bli dags att skålla sig på nytt.
Måste ju ha nånting att blogga om, menar jag.

Den hemska tvillingen sa...

Fasching; Av vissa kommentare här på bloggen drar jag slutsatsen att du fyller år idag. Jag har alltså den äran att gratulera på födelsedagen. Må din dag vara fylld av idel ädel goda ting.

Kletskiten; Haha, ja den tror jag inte jag kan slå.

Articuno sa...

Jag har inget att säga (för grattat har jag ju redan) men eftersom ordverifieringen var "crack" den här gången så ville jag skriva något ändå.

Anonym sa...

Vita månader har väl aldrig varit din starka sida. Tror mig minnas en hel radda försök, men eftersom de alla varit så korta är det inte lätt att minnas om de var försök eller bara en vanlig dag utan alkohol...

Jag tvingas skriva "munwork", vilket jag tycker nästan slår det mesta :-)

Hon i Bryssel

Skruttet sa...

Nu blev jag lite gladare. Jag gillar din humor, ditt sätt att uttrycka den i ord.