19 oktober, 2009

Tillbaka i verkligheten

Jag har många kvinnor bland mina läsare, jag är nog rätt säker på att kvinnor är i en klar majoritet här på bloggen faktiskt. Och det tycker jag är riktigt jävla roligt ska ni veta! Och smickrande!

Så smickrande att jag för någon dag sedan totalt tappade både omdöme och verklighetsuppfattningen för ett ögonblick. Då när jag trodde att jag skulle få lite stöd när min fru mycket orättvist kallade mig för en idiot. (Hon KALLADE mig naturligtvis inte för en idiot, men jag har sett den där blicken förut, och jag vet vad den betyder. Den betyder att jag är en idiot.)

Lite stöd, en liten guidning i den obegripliga logik som bara hälften av människosläktet förstår sig på, det var allt jag bad om. (Med baktanken att jag skulle kunna bevisa för min fru hur jävla fel hon hade, men det kunde ju inte ni veta.)

Jo hej du. Så här i efterhand ser jag ju att jag hade hybris. Alla mina kvinnliga läsare reste sig nämligen som en man (!) och gav min fru deras mangranna (!) support.

Naturligtvis.

Och inte en enda man lämnade någon kommentar (utom Ulrik, som också kallade mig en idiot). Naturligtvis. För eftersom de inte hade hybris så visste de ju direkt att här var det läge att hålla käft, och satte sig istället med en stor bunke popcorn för att se på den annalkande katastrofen.

Men nu är jag tillbaka i verkligheten. Och inte det minsta bitter, jag är precis lika glad som alltid! Jag vill ju för allt i världen att ni ska fortsätta att läsa bloggen. Jag är beredd att förnedra mig precis hur mycket som helst för att ni ska stanna kvar.

Det är som ett helt vanligt äktenskap kan man säga.

12 kommentarer:

Articuno sa...

Läs om, läs rätt! Jag gav dig mitt stöd som en duktig lillasyster ska.

Att jag också kallade dig idiot hade ingenting med just det här ärendet att göra, bara något jag gillar att göra lite då och då.

Pillargontanten sa...

Exakt, du verkar ha fattat grejen, ett helt vanligt äktenskap!
Hoppas maskinen diskar bra!

Ewa sa...

Icke haver jag yppat att du skulle va idiot. Jag skulle ju t.o.m. ha gjort som du. Valt en vit en!!!!

Fasching sa...

Ewa: Det har du helt rätt i. Du tillhör en liten men naggande god minoritet. Jag ber naturligtvis om ursäkt, jag har betett mig som en idiot.

Articuno: Stöd? Var det ett stöd? Jaha.

Pillargontanten: Det hoppas jag med. Tyvärr har den inte levererats än, det var lite längre leveranstid på de rostfria...

Markattan sa...

Fast jag föreslog ju bara att du skulle ge frugan rätt, och kanske tänka något helt annat inne i ditt kloka huvud. Men det kanske inte framgick riktigt och då ber jag verkligen om ursäkt. Hade inga som helst avsikter att spä på idiotstämpeln. Bara ge dig lite tips om hur man kan välja att hantera saker och ting.

Markattan, hemskt ledsen

kapten Haddock sa...

Va??? Backar ni nu hela bunten?? Vad är det som händer? Ge er nu, ni behöver ju inte smöra för Fasching, märker ni inte det? Vi har hans eh, ja, genitalier i våra små händer (bildligt, frugan, bildligt för fukk sake). Han la sig ju platt på marken, och hans parad-pudel med dubbel mollberagre i pik, var ju ett praktexempel på det (efter att han kallade MIG för idiot).

Klart Fasching är en idiot, när han 1. kastar ut på tok för mycket pengar på en diskmaskin 2. den visar sig ha helt fel färg. Jag är beredd att gå ganska långt för rätta färger, men min idiot, förlåt, sjöman till sambo spjärnar så jävla envist emot hela tiden, så rätt ofta får jag ge mig. Men jag ska sluta med det: färg går före pris, basta!

XXX sa...

Jag har för säkerhets skull undersökt saken och finner att jag verkligen är kvinna...så varför denna kollektiva bassning
"Alla mina kvinnliga läsare reste sig nämligen som en man (!) och gav min fru deras mangranna (!) support."????

Så vitt jag vet sa jag inte ett ord varken för eller emot.

Knaada sa...

Nu tycker jag att du är orättvis. Jag gav dig ett gott tips för att slippa fler av dessa blickar.

Jag säger som Ewa och kräver faktiskt lite cred för det.

Fasching sa...

Hahaha, ni är bloggosfärens halaste men roligaste kommentatorer!

Ok, jag tar härmed tillbaka allt jag sagt och insinuerat och påstår istället raka motsatsen. Nu vet jag inte riktigt vad motsatsen blir, men jag påstår det i alla fall.

Vi hörs imorgon!

Anonym sa...

Jag backar aldrig! Din fru tycker att du är en idiot!

Low sa...

Frågan är vad hon säger om nästa klavertramp...

Den hemska tvillingen sa...

Nä men det kan du ju inte göra i mitt fall. Jag hade ju inte ens en uppfattning i frågan.

Jag kräver upprättelse, enkomt för egen räkning. Vill inte bli ihopblandad med de som eventuellt höll med din fru eller de som eventuellt höll med dig.

Eller vill du med din avbön hävda att jag inte tillhör den kvinnliga läsarskaran? Eller ännu värre; vill du inte att jag ska läsa din blogg????

Kanske dags att du skaffar dig en försvarsadvokat?