24 oktober, 2009

Förlåt!

För att jag ber om ursäkt hela tiden. För så där kan man ju inte hålla på, precis som Skruttet påpekar. (Jag vågar inte länka till henne, hon blir så arg, och då måste jag ju be om ursäkt igen).

Men ursäkten till Mimmi kändes lite nödvändig. Vilket den inte var eftersom hon fan inte läste den. Hon gick tydligen vidare i livet och sket fullständigt i en tramsblogg skriven av en gubbe. Vilket hedrar henne, det kanske finns hopp för ungdomen ändå.

Nu ska jag ut på höststädning i området. Och det är något jag hatar på riktigt det. Jag kan till och med dra kopplingar till Nazityskland utan att skämmas, men det är väl bäst att undvika det kanske. Mörk start på helgen således.

Fnular på en idé om att intervjua mina läsare. På låtsas alltså. Låter inte det väldigt kul?

11 kommentarer:

Markattan sa...

Att be om förlåtelse är väl bra, fast om det retar folk är det väl inte så bra. Hm, klurigt det där.

Intervjuerna ser jag fram emot med stort intresse.

Markattan

Pillargontanten sa...

Låter ju som en alldeles lysande idé, intervujuer alltså...
Hur det nu ska gå till..

XXX sa...

Läsarintervjuer låter särdeles bra. En tanke om det är att du kan låtsasintervjua och därefter intervjua på riktigt så kan vi jämföra svaren sen. Det förutsätter kanske att du inte publicerar din påhitteintervju innan du har båda delarna. OCH att du inte förvanskar dina låtsas-svar efter att du tagit del av de "rätta" svaren. DET tycker jag skulle vara väldigt roligt att läsa.

Skruttet sa...

Jag är inne på samma funderingar som den Hemska Tvillingen - vilken del av intervjuerna ska vara "på låtsas"? Frågorna, svaren eller de intervjuade läsarna?

Hank sa...

Fnular. Det var ett ord man inte förväntar sig från en 46-årig gubbe :o)

Ett varningens finger är höjt för låtsasintervjuver. Det betyder antagligen att Fasching frågar, svarar och gör sig rolig på sina läsares bekostnad. Kan bli kul.

Markattan sa...

Hank, då kan vi ju verkligen gå in för att göra oss lustiga på Faschings bekostnad. Äntligen liksom.

Markattan

Fasching sa...

Jag ser det mer som ett samspel mellan mig och läsaren liksom.

Jag ställer frågorna och ni läser svaren. Som jag också skriver.

Jag tror Skruttet är först ut, vad tror ni om det?

Magnus sa...

Det tycker jag låter utmärkt!

Och glöm inte sommartiden.

Nu när den byts bort menar jag, för vips ska man byta tillbaka, och då är det bra att minnas den.

Ewa sa...

Intervju!!! Varför inte...

Anonym sa...

Ja intervjua mig... Nina

XXX sa...

Det blir som vanligt alltså. Du ljuger ihop något på din blogg och vi läser. Enda skillnaden är att den här gången ljuger du ihop något om dina olika läsare.
Jo, en skillnad till finns det, den här gången har du talat om i förväg att du tänker hitta på.

Ja sätt igång, det här kan ju bli spännande.