14 oktober, 2009

Fasching från ovan

Google Earth var ju jättekul! Kolla, man kan se mitt hus liksom!



Och Svärmors. Fast ni ska föreställa er en lyxig pool på tomten, Google Earth är inte riktigt uppdaterad avseende Täby Kyrkby. Och spana in de två illröda bilarna på uppfarten. En av dom glider jag i runt i numera. Fattig egenföretagare som jag är.

Och kolla vad nära Christina bodde! Där har vi ätit oräkneliga middagar på den tiden barnen var så små att man tackade nej till middagsbjudningar som låg längre bort än 300 meter från hemmet. Och på den där lilla sträckan höll jag på att slå ihjäl mig en gång när Christina i vanlig ordning hade hällt i mig på tok för mycket vin och jag fick för mig att prova ungarnas sparkcykel på väg hem.

Minnen mannen.

Nu ska jag försöka hitta vår gamla sommarstuga i Dalarna. Och gör jag det så ska jag lägga upp den bilden också. Så jag kan peka på huset som Bengt Pegefelt bodde i när han skrev Köppäbävisan!

4 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Hehe... Ser fram emot bild på han som skrev köppebävisan :O)

Ewa sa...

Inte bra med vin o sparkcykel Räcker gott med bara sparkcykel....

Anonym sa...

Jaaa! MAn ser ju till och med er veranda! THE veranda!!!

Ewa: Nu måste du ha skrivit fel, "räcker gott med bara vin" ska det väl stå? ;-)

Christina sa...

Jamen gudihimlen. Jag längtar tillbaka så mycket ibland ;) Ja jävlars vad kul vi har haft.