17 oktober, 2009

Blogawards

Fick idag reda på att en läsare tipsat om min blogg inför den stora Blogawardsgalan idag!

Inte illa för en blogg som har läsare som ser ut så här



eller så här



eller så här



Läsaren påpekade dock att den enda kategorin som fanns kvar att rösta på när hon var klar med alla andra nomineringar var "Bästa Trädgårdsblogg" och att jag således fick hennes röst i den kategorin. Som jag efter en snabb kontroll upptäckte inte ens fanns.

Men ändå! Jag är mycket stolt. Alla läsare som får för sig att rösta på min blogg, oavsett kategori, skäl, eller om det ens pågår en tävling, ligger alltid bra till.

Nu ska jag ut och plantera en lök eller nåt.

13 kommentarer:

Kvistlena sa...

Sitter på tåget och läser i kapp lite bloggar som jag inte hunnit med i veckan. Folk börjar titta lite konstigt nu när jag skrattar högt för mig själv. Men tack för det! Nu kan dom få vara nyfikna tycker jag :)
Klart du ska ha ett pris! Meddelar så fort jag kommit på vilket...

kapten Haddock sa...

Trädgårdsblogg? Om man vet hur totalt ointresserade Fasching och hans fru är av trädgård så blir det ganska kul faktiskt!

Det mest imponerande i trädgårdsväg som Fasching lyckats med är nog när han får ett fd baskteproffs (en kändis i basketvärlden) att lägga sig på knä och rensa hans rabatter medan han själv sitter på verandan och sippar vin... Sant Faschinskt!

Skruttet sa...

Jag anar en skymf mot mitt utseende!? Jag är högst förorättad.

Kan du inte länka till bloggawarden så man kan rösta då?

Nu ska jag gå på bodypump OCH spinning, i anletes svett kämpa för att duga här på din blogg. Och vad får man för det? VA!!?

Den hemska tvillingen sa...

Det måste vara ditt inlägg om dina bloggvänner där du skrev om min blogg på följande vis "Inget nick man missar direkt. Den Hemska Tvillingen bor i Sundsvall och bloggar om allt mellan himmel och jord. Mest jord verkar det som, växthus, jordgubbar och allmänt påtande tar stor del av hennes tid. "

Så är det så att du skulle vinna pris för din trädgårdsblogg gör jag anspråk på del av vinsten. Inte mer än rätt tycker jag.

Fasching sa...

Kvistlena: Tack, jag ser fram mot prisutdelningen! Surfar du på tåget? Vad är det för coolt tågbolag du reser med, för SJ är ju uteslutet.

Haddock: Det var hans fru som tipsade om bloggen! På riktigt! Och i och med det så är hon inte lika anonym längre...

Skruttet: Jag ber om ursäkt. Skönhet kommer ju inifrån, och ja... hm... du kanske bara har det lite jobbigt just nu? Nejdå, du är skitsnygg, men du kanske ska tänka på att stänga munnen ibland?
Och du, jag har också varit på gymmet idag! Och tränat vänster OCH höger biceps.

DHT: Absolut. Om jag vinner i kategorin Bästa Trädgårdsblogg (en kategori som inte går att rösta i eftersom den inte finns) så får du definitivt en del av priset. Tyvärr kan du inte få följa med på själva galan (som jag inte är bjuden till) för det har jag redan lovat basketproffsets fru. Dessutom tror jag faktiskt att galan redan har börjat.

Den hemska tvillingen sa...

Skiter väl i galan, jag vill bara ha priset i kategorin som inte finns. Give it to me...vad kan det vara för pris tror du som vi vinner? En spade? En grep? Ett litet växthus? Eller en årsförbrukning av tomatfröer kanske. Närbo tippar på att det är 20 kilo gödsel som tippas utanför din dörr i morgonbitti samt en prenumeration på tidningen Allt om gödsel.

Articuno sa...

Och vad är det för fel på mig nu då? Jag trodde jag såg smart ut?

Knaada sa...

Var röstar man?

Fasching sa...

DHT: Inget gödsel utanför dörren imorse, vilket antagligen innebär att jag inte vann.

Articuno: Nja, vi kan väl säga att du ser ut som någon som studerar till bibliotikarie? Så kan man ju tolka det som man vill liksom.

Knaada: Det gör man inte. Om jag fattar allt rätt så blev jag rekommenderad att bli nominerad i en kategori som inte fanns, i en tävling som redan är avgjord. Men jag är inte helt säker.

Den hemska tvillingen sa...

Phu, vilken tur liksom. Vad skulle vi gjort med all dynga?

Anonym sa...

När jag började läsa ditt inlägg, så klurade på vad det kunde vara för kategori som du blivit nominerad till. När jag sedan fick se att det var "bästa trädgårdsblogg", så kändes det bara så naturligt och rätt på något vis.
Gratulerar till nomineringen!
Var kan jag rösta?

www.metrobloggen.se/trygg sa...

HAHAHA
första gången jag gör ett besök på din blogg, jag fastnade en bra stund för du skriver roligt och din blogg är mycket fräsch och fin, hoppas du får en mycket fin dag och behöver du ett gapskratt är det bara att besöka min otroligt galna blogg haha ha det bäst mvh den galna mamman

Fasching sa...

Tack Malin! Och välkommen till bloggen!