02 oktober, 2009

Backlog

Inte nog med att jag är stressad över att inte ha bloggat på en halv evighet, jag måste ju läsa in mig på hundratals blogginlägg som jag missat också. Men nu tror jag att jag är i fas.

Bland det första jag noterade var en utmärkt recension av Whiskey signerad Wayne Nilsson. Han hade precis som Manihank varit på öl och whiskeymässan, där han konstaterade följande:

Whiskeyn: Nu är det såhär, och lyssna noga nu: Människor under 43 år som hävdar att whiskey är gott ljuger och vill bara spela vuxna och lite sofistikerade. Människor över 43 år som hävdar att whiskey är gott har haft alldeles för mycket fritid att slå ihjäl genom att pina i sig skiten och vill på något sätt skapa en identitet runt en dryck och slänga sig med ord som rökig och ekfat. Därför dracks inget sådant. Whiskey kan dock funka på en efterräka i brist på annat och om det står ett fruntimmer på spel.
Betyg: 1/5


Träffsäkert värre. Waynes recension av hela öl och whiskeymässan hittar ni på Cramp Magazine, där för övrigt Gremlan plötsligt börjat skriva några inlägg igen! Det var faktiskt som fan. Hennes bortförklaringar till frånvaron, den ena sämre än den andra, hittar ni här.

Nå.

Jag har massor att berätta från resan, men se det går inte. För jag varken får eller vill, av en hel massa skäl som jag inte heller kan berätta om. Dessutom misstänker jag att projektet satt sin nyutnämnda tekniske projektledare på att lusläsa min blogg med smala, kisande, kritiska ögon. Sedan analyserar han alltihop inuti sin ytterst skarpa hjärna, allt på jakt efter minsta lilla anledning att sparka mitt arsle ur projektet.

Så här gäller det att trippa fram försiktigt, jag sammanfattar resan så här:

Allt gick bra.
Det var varmt.


Jaha, oktober var det ja. I oktober ska jag fokusera på att fylla år, jobba, träna, samt inte dricka alkohol. Delar av detta blir inga som helst problem.

Trevlig Helg!

6 kommentarer:

Knaada sa...

Wälcome back!

Fasching sa...

Tack!

Osloskånskan sa...

En bissi oktober alltså.

Den hemska tvillingen sa...

Å titta, han är hemma igen!
Hej och välkommen hem.
Jobbar du som spion? Med egen firma? Himla spännande.

Inte dricka alkohol på hela oktober? Lycka till.
Själv dricker jag vin idag...den 2 oktober. Känner jag mig själv rätt blir det nog ett glas även i morgon. Tungt, visst, men nån måste göra jobbet liksom.

Fasching sa...

Precis, lycka till. Kommer ett inlägg om mina framgångar inom kort.

Markattan sa...

Och Markattan, sträng som vanligt, tittar över glasögonkanten och undrar om du har gjort din läxa? Vad var det vi kom överens om? Jag gav dig en läxa ju! Har du gjort den?

Markattan, med pekpinnen i handen.

Jaja välkommen hem då...