30 oktober, 2009

Framsteg i sjumilastövlar

Herregud vad fit jag är! Efter två månaders ihärdig träning har jag tagit tillbaka alla de 5 förlorade åren och är nu 46 igen, även fysiskt. Detta skall givetvis firas. På något icke-åldrande sätt, vad nu det skulle kunna vara.

Men det fanns smolk i glädjebägaren. Samtliga mätresultat var klara förbättringar från förra gången, utom ett som var oförändrat. Styrka i Biceps.

Kat-A-strof.

Men jag väljer att blunda för det tillsvidare. Än är det långt till vinter.

Trevlig helg!

6 kommentarer:

Ulrik sa...

Grattis!

Se nu till att fira med en riktigt stor kopp grönt te. Det är du värd!

Anonym sa...

Grattis! Om du fortsätter så här kommer du snart vara tillbaka i rätt ålder för att använda frasen: "ESPN är bäst, ingen protest" ...

/hon i Bryssel

Osloskånskan sa...

En whiskeyflaska i var näve och så lyfter vi (till munnen?) omväxlande vänster o höger arm...o ett o två, o ett o två. Sluta när golvet åker upp i taket.

Fasching sa...

Ulrik: Tack, men det blev en grappa istället. Jag var värd den med.

Bryssel: Ja. Fortsätter jag så här i ett halvår till så är jag där!

Osloskånskan: Du knäcker inte extra som personlig tränare? I så fall är jag intresserad. Vad tar du i timmen?

Skruttet sa...

Motståndarlaget avslöjar: i toppform, dock med större fokus på spinning än på biceps och det vinner man ju inget på. Nåväl, än finns tid att piska klubborna.

XXX sa...

Ja man häpnar över dessa framgångar. Snart en överkåt 17-åring igen. Om det nu är något att sträva efter?