20 oktober, 2009

Till all världens kvinnor

Den Hemska Tvillingen upptäckte att jag klumpat ihop henne med mina övriga kvinnliga läsare på bloggen, och anser sig därigenom fått utstå viss butterhet från min sida avseende det svala stödet jag upplevt i min envetna kamp för att förstå kvinnor i allmänhet och min fru i synnerhet.

Eftersom Den Hemska Tvillingen överhuvudtaget inte kommenterat ärendet och således inte tagit någon som helst ställning i frågan anser hon sig orättvist behandlad. Vilket jag härmed erkänner och med stor ödmjukhet ber henne förlåta mig för.

För att vara på säkra sidan ber jag samtidigt all världens kvinnor om ursäkt om någon tagit anstöt av detta låga, för att inte säga idiotiska, påhopp på min fru. Jag menar, allt hon gjorde var ju att rätta till mitt misstag (genom att köpa en ännu dyrare diskmaskin, mummel, mummel, mutter...)

Alltså, förlåt mig alla kvinnor i hela världen. Utom Imelda Marcos, Anna Anka, Margaret Thatcher, och hon som gör TV-reklam för Polly.

10 kommentarer:

Markattan sa...

Är det möjligt att smöra mer för Den hemska tvillingen? Tror knappt det.

Hoppas att du och frugan är sams nu då.

Markattan

kapten Haddock sa...

Aha! Intressant genus-dike du klivit ner i!

Om vi skulle ta och lista dom män vi inte kan förlåta så skulle det väl se ut ungefär så här:

Stalin
Hitler
Pol Pot
Idi Amin
Saddam Hussein
Kung Leopold av Belgien
Kim Il-jong
Khaddaffi

mfl mfl mfl mfl,

Jämfört med listan över kvinnor vi inte kan förlåta så kan vi nog bara dra en enda slutsats, eller hur? (Tips: tänk genus).

Jo, att kvinnor inte ens duger till att vara diktatorer, våldsamma erövrare och folkmördare.

Bedrövligt.

XXX sa...

Faschin, din gamla hedersknyffel, du är härmed förlåten.

Markattan...Johorå, det går visst det.

Anonym sa...

Jag har inte hängt med den senate tiden, vad har en diskamaskin att göra med alla kvinnor på din blogg? ja ja, jag har ju inte hängt med. Jag ska vara tyst.. Nina

Skruttet sa...

Kan man få anhålla om ett gästbloggarinägg från din fru, så att vi verkligen, VERKligen, verkligeN reder ut det här ordentligt??

Fasching sa...

Markattan: Du har aldrig sett mig smöra.

Haddock: Vad fan snackar du om? Eller... nevermind.

DHT: Tack. Jag gjorde mitt bästa.

Nina: Fråga inte mig, jag har ingen aning heller.

Skruttet: DET var en bra idé! Inte för att jag tror att min fru tycker det, men jag ska definitivt göra vad jag kan.

Magnus sa...

@ kapten Haddock

"Stalin
Hitler
Pol Pot
Idi Amin
Saddam Hussein
Kung Leopold av Belgien
Kim Il-jong
Khaddaffi"

Glömde du inte Tony Salo?

Knaada sa...

Du börjar känna att det blå skåpet du skiter i är ditt eget nu va!? :)

kapten Haddock sa...

Tony WHO??? Tony Salo, lessen men vem tusan är det? Menar du Tommy Salo? Ola Salo?

Den jag har legat och tänkt på, med en gnagande undran om han skulle varit med på listan eller ej, är möjligtvis Leif Loket Ohlsson, men njae, han är nog på gränsen.... tror jag.... svårt det här....

kapten Haddock sa...

@MaK: Ah, men du måste mena hockeysnubben?? Jag förlåter honom. Faktiskt.