07 oktober, 2009

Frukost



Detta vidriga mål mat har jag försökt vänja mig vid att äta ända sedan jag började träna för någon månad sedan. För man måste ju äta frukost när man tränar, yada-yada, annars får ju kroppen inte tillräckligt med energi och så är det ju så bra för ämnesomsättningen och yada-yada-yada-yada.

Men det hjälper inte. Frukost är fortfarande direkt motbjudande, och värst är den nyttiga frukosten. Hotellfrukostar med bacon, korvar, äggröra, wienerbröd och annat onyttigt kan jag nog tvinga i mig om det kniper, men barkbröd, musli, gröt och skit, sånt som man egentligen ska äta kan jag fortfarande inte få i mig utan kväljningar. När vänjer man kroppen vid sånt?

Och musli! Vilken jävla bluff är inte det då? Havregryn kostar fem spänn kilot, men rör man ned en matsked flingor och fyra russin så heter det musli och kostar tio gånger så mycket. Bara det ett skäl till bojkott.

Torrt, äckligt och jävligt. Jag skulle hellre operera in 2 dl musli direkt i magsäcken varje morgon än vara tvungen att svälja det. Men kirurger har bergis annat att göra.

Så jag får väl fortsätta att sitta och stirra ned i tallriken på morgnarna och låta muslin förstöra resten av min dag. Dag efter dag efter dag.

5 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Du vet att man ska ha nåt "vått" till? Mjölk, fil, yogge eller nåt sånt. Du sitter väl inte o äter det som torrfoder va'?

kapten Haddock sa...

Nu har jag tänkt länge och noggrant på ett dräpande svar på din förra kommentar ang mina bilförslag.

Idiot kan du vara själv! Gubbtjyv.

Sådärja, där satt den.

Markattan sa...

Men alltså, har du inte tagit del av LCHF-kosten? Man äter inte kolhydrater om man vill komma i form och få ordning på midjemåttet.
Bacon, stekta ägg, kotletter, ost, skinka och annat som inte innehåller kolhydrater. Bara godsaker.

Sluta fuska med flingor och sån skit och sätt i dig en skogshuggarfrukost ska du se att det ordnar sig.

Markattan

Anonym sa...

Härligt att se att du tittat på presenten din fru gav dig!
Yada-yada-yada /BeeBee

Den hemska tvillingen sa...

Men hallå, dra upp byxorna och kamma dig. Det finns väl annat att äta än den där skiten. Några fina skivor seranoskinka, en liten bit brie, en halv avokado med keso...pudrad med lite salt och peppar, ett kokt ägg, en kopp kaffe...Ja sen står du dig till lunch utan knorr.

Och till kapten Haddock vill jag bara säga...Det där ska väl lära honom att inte vara oförskämd. Well done!

Och vad i hela friden är yahalism? Hade det stått yadalism hade ju saken varit biff, Faschings syn på frukost, men yahalism...KAN du inte ta bort ordverifieringen???????