29 oktober, 2009

53 minuter and counting

Inget internet på tåget hem, men än så länge bara 53 minuter sena. Hyfsat ändå, för att vara SJ. Att internet inte funkar gör ingenting längre, införskaffandet av mobilt bredband röjde detta lilla irritationsmoment ur vägen. Förseningen innebär dessutom att jag både hinner jobba OCH kolla på ett avsnitt av WSOP från ESPN. Världens bästa pokershow med världens bästa kommentatorer. "ESPN är bäst, ingen protest" som man skulle kunna sagt om man inte hade haft hår under armarna.

Så tack vare ESPN behåller jag min vilopuls ett tag till. Men om WSOP-avsnitten tar slut innan jag är framme i Stockholm tror jag minsann att det blir lite bärsärk.

Apropå vilopuls. Imorgon ska jag göra ett nytt fys-test på gymmet. Det där fystestet vars resultat påstod att jag var 6 år äldre än vad jag var, remember? Och har jag inte gått ned minst 2 år imorgon så blir det nog lite bärsärk på gymmet också kan jag tänka.

För som jag har slitit! Inte minst igår, när S. hittade en ny liten övning som stimulerar magmusklerna, ryggmusklerna, benmusklerna, armmusklerna, syreupptagningen, och kräkreflexen.

Den var inte så rolig.

Men vem har sagt att livet ska vara roligt? Kanske var det därför man uppfann SJ? För att vi skulle tycka allt annat elände inte var så farligt? Som roddmaskiner till exempel.

5 kommentarer:

kapten Haddock sa...

FYFAN vad jag är glad att jag slipper SJ numer! Förut var kombinationen Sj + SL oslagbar! Först var SJ sent sen fick man stå och vänta på bussen, som också var sen, bien sur, i 0-gradigt snöregn eller nåt. Nu behöver jag bara spy galla på SL, men jämfört med SJ är det på något sätt inget, man är ju i sin egen stad, typ.

Skruttet sa...

Vaddå för övning?

Markattan sa...

Så imorgon ser du fram emot att vara fyra år äldre än du är? Tja det kan ju betraktas som en framgång.

Markattan

Fasching sa...

Haddock: Typ Karlsborg?

Skruttet: Jodu, det ska jag berätta. Det är den övningen som kommer att avgöra vårat lilla vad. Till min fördel alltså.

Markattan: Så länge jag blir yngre så är det positivt, helt klart.

kapten Haddock sa...

Typ.