08 oktober, 2009

Bangar så smått

Alltså det där med Twitter. Jag vet inte, jag fastnar liksom aldrig. Det är rätt kul att läsa alla briljanta små tweets från de jag följer, men jag kommer ju aldrig på nåt vettigt att skriva själv. Och eftersom jag är en rättskaffens man och inte vill vara någon som bara tar men aldrig ger, så skiter jag nog i det där.

Och något jag verkligen tänker skita i är Farmville i Facebook! Vilken skit! Här hade jag köpt både traktor och sädesspridare, plöjt upp varenda liten kvadratmeter och investerat mina sista låtsaspengar i plantering av chilifrukter. Och så ruttnar allting bara för att jag hade annat att göra på internet i ett par dagar. Så då ruttnade jag med.

Undrar om det finns nåt annat man kan lägga av med när man ändå är igång?

Tips?

5 kommentarer:

Hank sa...

Jo du min vän, jag kan nog komma med en hel del tips på vad man inte ska lägga sin tid på. Men det gör jag inte för jag vill att du ska vara fortsatt produktiv på din blogg.

Förresten är twitter bara för töntar. Enda underantaget är Daniel Westlings twitter.

Den hemska tvillingen sa...

JAAAA, sluta med ordverifieringen, det skulle väl vara lite wild and crazy va? Snälla?????

Och nu har jag fallit till föga och plåtat min pannkakssida i kokboken. Till vilken nytta kan man undra för jag kommer bara få fåniga kommentarer om att jag aldrig steker pannkakor. Men det gör jag VISST det fast jag kan receptet utantill, sådeså.

Fasching sa...

Hank: Hur fan fixar man en länk i kommentarsfältet??

DHT: Ok, ordverifieringen borta. Något mer?

Den hemska tvillingen sa...

Å tack, tack och åter tack. Det var snällt av dig.
Men nej, jag kommer inte på några fler saker jag tycker att du ska sluta med.

Hank sa...

@Fasching: En bättre fråga borde vara hur man stavar till undantaget.

Du skriver html precis som du gör i bloggen: "<"a> href="...">Text"<"/a> (utan fnuttarna runt <, men det förstod du säkert).