04 oktober, 2009

Besöksstatistik


Är det nördigt att skriva inlägg om sin besöksstatistik? Egofixerat? Lite introvert kanske?

Japp! Men fördelen med att vara vuxen är att man skiter i allt sånt där. (Fast inte tillräckligt vuxen för att skita i antalet besökare på bloggen tydligen.)

Så här såg min förra vecka ut här på bloggen. Jämt och fint, med en förväntad nedgång när jag var i tjottahejti utan internet. Men vad hände den 25:e? Varför stormade folk in på min blogg just den dagen?

Jo det var Ulrika Good-effekten! Ulrika Good råkade nämligen nämna mitt namn på Twitter efter att hon hade läst min lilla fräckis. Och vips strömmar det in hundratals besökare. (Som för övrigt har den här profilen).

Att bli länkad av Ulrika gör under för besöksstatistiken. Prova det någon gång!

Eller så åker ni snålskjuts på Elin när Mymlan upptäcker henne. Det gjorde jag i augusti och då såg det ut så här:



Och sedan dess har ingenting varit sig likt.

Detta om besöksstatistik.

Nu ska jag städa köket, alla i familjen verkar vänta ut varandra och jag är minst uthållig (vilket alla i familjen vet.) Så det är bara att ge upp och börja diska.

5 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Tja. Var o en får ju bli lycklig på sitt vis. Och visst är det kul när nån läser det man skriver! Kör hårt! Mii lajk jo!

Den hemska tvillingen sa...

Nördigt som sjutton men helt ok enligt mig. Man blir ju så glad och stolt när folk uppmärksammar det man gör...eller...ja du fattar.
Det är ju lite annat om man blir uppmärksammad för sitt låga IQ eller så.

Fia sa...

Själv så hoppas jag på dig - tack för länken. Mig veterligen är det bara du och Migränföreningen som gjort mig den äran...

Skruttet sa...

Åh, tack så mycket för länken *i bittert tonläge*. Jag som just satt och klurade på hur jag skulle kunna hålla tänkbara läsare FRÅN min blogg så länge som jag är på dåligt humör, och målar världen i svart. Dvs fram till våren.

Är det värre för oss bloggläsare att läsa deppiga bloggtexter för att det smittar av sig, eller sppelar det ingen som helst roll?

Bör jag känna ansvar för att folk som eventuellt hamnar på min blogg via din blogg eventuellt blir på dåligt humör? Gååh, vilken störigt långsökt och onödig tankegång. Tysta mig någon!

Schysst statistik i alla fall, Fasching! An already very famous blog?

Ulrika Good sa...

Man får vara tacksam så länge som begreppet "Ulrika Good-effekten" innebär något positivt.