13 oktober, 2009

Solo i Linköping

Inte en enda kompis kvar i Linköping ikväll, till och med den tekniska projektledaren var oartig nog att åka hem till Stockholm. "Familjen", var den tveksamma förklaringen till att lämna en kollega vind för våg i Östergötland.

Men eftersom en bra karl reder sig själv så innebär det här inga större problem. Först indisk middag på Yogi, en av förvånansvärt få bra restauranger i stan, och sen det näst mest tragiska man kan göra enligt min fru: Gå på bio ensam. (Det mest pinsamma man kan göra ensam är för övrigt att gå på restaurang, men det har jag ju snart klarat av.)

"Inglourius Basterds" blir det självklara valet, en film jag ändå aldrig skulle få min fru att se. Börjar 21:15 och är 2:30 lång, så möjligen snikar jag till mig en sovmorgon imorgon. Tekniska projektledaren är ju ändå inte på plats.

Ha en trevlig kväll ni också.

(Kul förresten att ni uppskattar min svärmor, det gör jag med!)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Enligt säkra källor finns i alla fall en av dina polare kvar i Linköping. Ragnar Dahlberg väntar på att du ska komma och hälsa på. Han har bakat Toscakaka och är sugen på att prata gamla minnen. Ring honom!

Osloskånskan sa...

Inte pinsamt, nej. Det tyder på framåtanda och gott självförtroende!

Den hemska tvillingen sa...

Ha det så kul och sov gott...i morgon bitti alltså.

Fasching sa...

Ragnar Dahlberg kan ta sig i arslet, han snodde min 60-taggare som jag hade ägnat hela kvällen åt att ragga upp senast vi var på Harrys.