10 augusti, 2009

Visst fan! Jag har ju glömt Chefen och Brunleif!

Här har man lovat två saker och så glömmer jag bägge.

Först och främst, och för väldigt länge sedan, lovade jag över ett par öl att skriva ett inlägg om min gamla chef och hanses bokskrivande. Eller gammal och gammal, han är nog yngre än vad jag är, men han var min chef förut, "min gamla chef" liksom, ja ni fattar.

Hursomhelst så håller han på att skriva en bok, och den kan man faktiskt läsa här. Såga den gärna riktigt jävla ordentligt nu, för han är inte min chef längre! (Har också ett svagt minne av att jag kan ha lovat att läsa boken också. Sätter upp det på min att göra-lista. Igen.

Och Brunleif! Hur kunde jag glömma Brunleif? Så här gick det till när jag "träffade" honom.

Jag sitter och spelar Omaha på Svenska Spel, minding my own business, när en av spelarna (som förövrigt pottade varenda jävla hand både före och efter floppen) plötsligt skriver "Nice blogg Fasching" i chatten. Eftersom ingen av mina dåvarande sju läsare vare sig spelade poker eller kallade sig Brunleif blev jag rätt överraskad.

Efter 20 frågor, och lika många förlorade potter, stod det till slut klart att Brunleif bodde i Sundsvall och minsann hade dejtat min bloggidol Gremlan! Samma Gremla som jag just då låg i långt gångna förhandlingar om att i sällskap inmundiga ett antal Minttu Black på Daltons vid mitt kommande Sundsvallsbesök. (Det ska in ett "med" någonstans i sista meningen känner jag, men jag vet inte var.)

Upphetsad av detta internet vs reallife sammanträffande så lovade jag att Brunleif skulle få ett eget inlägg. Vilket härmed, nästan, uppfylles.

Jag kan ju tillägga att ingen av dom verkade speciellt upprymda av löftet om att bli omskrivna på Faschings Eskapader, men lovat är lovat.

1 kommentar:

Göran sa...

Ett steg närmare berömmelse och rikedom! Omnämnd på Sveriges ... öh, Stockholms ... eller kanske Täbys kyrkbys ... säkert en av de bästa bloggarna i den delen av Täbyn kyrkbyn, i alla fall.
Det var en härlig tid, när jag var din chef. Struktur, ordning, kontroll. Gavs inte tid för en massa bloggande och hedonistiska utsvävningar. I hans majestäts hemliga tjänst, minsann. Sen dess har det bara gått utför. Låt oss drömma oss tillbaka över ett glas. Ta med frugan, jag har också en sån. Och ja, jag är yngre :-)
/Gamle chefen