22 augusti, 2009

Mina läsare del 3. De coola läsarna.

Va fan, här sitter jag en hel torsdagkväll och knåpar ihop kärleksfulla beskrivningar av mina "polare" på bloggen, och så får jag EN jävla kommentar. Från Ulrik som surt meddelar att han minsann inte alls snöat in på CnP-viner. Kul. Sporrar verkligen till fortsatt bloggande. Fast heder åt Ulrik som till skillnad från övriga sk polare åtminstone hade orken att klicka på länken 'kommentera' efter att ha roat sig med alla fiffiga personbeskrivningar.

Men kolla nu kompisar. Kolla nu vad som händer i kommentarsfältet efter det här inlägget! Just det! Väluppfostrade läsare som har vett att kommunicera, läsare med omdöme, och smak på det goda här i livet. Läsare som jag inte har en aning om vilka dom är, men som läser min blogg lik förbannat.

God Bless:

Gremlan. Den enda i detta celebra sällskap som jag faktiskt träffat, och min första bloggidol. Jag hävdar att Gremlans blogg var den bästa genom tiderna, och det kan ni ju försöka motbevisa. För en dag fick hon nämligen tuppjuck och raderade hela rasket. Dök plötsligt upp som Miss Bigpanty men blev kort därefter haffad av Cramp Magazine och är numera således att betrakta som proffs. Följ Gremlan här när hon, dottern Nora och ambulerande kärleken med stort K snart flyttar in i nya huset någonstans i närheten av Sundsvall. Gör det nu.

Ulrika Good. Storbloggerska från Särö som plötsligt en dag länkade till min blogg och kvadrupplade antalet läsare. Bara så där! Hon borde ju jobba med reklam eller nåt! Ulrika hade dessutom den goda smaken att köpa varenda flaska vin jag rekommenderade i somras, ännu ett bevis på gränslös klokskap. Hennes copywriterkunskaper hänger däremot som ett mörkt moln över mig varje gång jag ska till att formulera mig här på bloggen, men får mig åtminstone att tänka till både två och tre gånger innan jag till slut ändå stavar aldrig med två l samtidigt som jag gör ett syftningsfel.

Hennes Inomsvärtes Egenhet Elin. Plötsligt en dag upptäckte jag att en mycket mystisk figur följde min blogg. Det var Elin. En läkarstudent vars blogg var och är en alldeles fantastisk läsning. Kort efter min upptäckt upptäcktes hon även av Mymlan vilket resulterade i detta. I sanning en märklig dag. Elin funderar på att skriva en bok, vilket jag verkligen hoppas att hon gör. Påpeka gärna det för henne på Twitter där hon heter Skruttet.

Den Hemska Tvillingen. Inget nick man missar direkt. Den Hemska Tvillingen bor i Sundsvall och bloggar om allt mellan himmel och jord. Mest jord verkar det som, växthus, jordgubbar och allmänt påtande tar stor del av hennes tid. Tror jag. En mycket trevlig läsare att ha på bloggen! Även tvillingsyrran bloggar såg jag nyss, Markattan. Den Hemska Tvillingen och Markatttan. Låter som deras föräldrar hade en del att göra när det begav sig.

Kvistlena. Nykomling här tror jag. Copywriter hon med, vilket inte underlättar för en ängslig perfektionist som jag. Det enda jag vet om kvistlena är att hon precis börjat blogga och spelat (spelar?) i ett band. Ska fördjupa mig lite mer vad det lider.

Daniel. Om denna man vet jag intet. Baserat på en tidigare kommentar misstänker jag att han har finländskt ursprung, och efter en snabb koll på bloggen stärks misstankarna. Daniel bloggar här.

Low. En veteran! Low läste den här bloggen när den var en renodlad pokerfiskblogg. Han och Ulrik har under ett flertal år försökt få hyfs på mitt pokerspel, men utan resultat. Low tar pokerspelandet på stort allvar och jag blir lite avundsjuk på hans fokus. Pokern har legat lite lågt för tillfället nu när han har en liten bebis att ta hand om, men på sista tiden har inläggen poppat upp med jämna mellanrum. Tänkte ni börja spela poker på Propagandapoker så ska ni snacka med Low först.

Sillidillen. En pokerspelare till! Sillen, som han hatar att kallas, är pokerproffs på riktigt med betydelsen att han faktiskt försörjer sig på att spela poker online. Efter en glassig position på en reklambyrå så är det det bästa jobb jag kan tänka mig. Har nyligen gått från Fixed limit till No limit men äger borden även där. Och vill ni av någon anledning inte ha med Low att göra så går det utmärkt att signa sig på Propagandapoker via sillidillen också.

Hanna. Sundsvall igen! Här räcker det med att ha lämnat en enda kommentar på min blogg för att kallas läsare! Jag läser Hannas blogg med ojämna mellanrum, men har åtminstone snappat upp att Raffes Barszcz är det godaste som finns, gärna om den är välsaltad. Och med tanke på hur lyrisk Hanna är över soppan så bara måste man ju testa. Återkommer om detta.

Mymlan. Nu tror jag inte Mymlan läser min blogg speciellt regelbundet, men vem länkar inte till henne om man får chansen? Sofia Mirjamsdotter behöver ingen presentation, ger man sig ut på internet så stöter man förr snarare än senare på Mymlan. En mycket trevlig bekantskap.

Suzan. Ny bekantskap. Suzan har för avsikt att gå ner 12 kilo och jag antar att hon läser den här bloggen för att bli påmind om hur det kan gå om man fuskar med träningen. Skålar med sina läsare gör hon också, bara det ett skäl att besöka hennes blogg. Min blogg kommer förövrigt att se ut som hennes från och med måndag, då jag har jag för avsikt att klafsa rätt ned i träningsträsket. Däremot kommer jag avvakta ett tag med poledancing.

Jerkernilsson74. Också ny här. Jag blir lika hungrig varje gång jag går in och läser några inlägg. Just nu är det svampsäsong på hans blogg som förövrigt utsågs till bästa blogg i juli. Av Vi i Villa! Nu när han gått på pappaledighet hoppas jag på ännu fler inlägg. Bloggen rekommenders således även av Faschings Eskapader.

ninaalammi. Jag har inte en endaste liten susning om vem det här är, men följer min blogg, det gör hon. Och det räcker för mig. Jag gillar ninaalammi.

Oojojoj. Utan att veta varför så har jag fått för mig att vi har med en arkitekt att göra här. Kanske har jag läst det någonstans på hennes blogg, eller så drog jag den slutsatsen när hon skrev väldigt kärleksfullt om ett antal portar hon passerat. Bara arkitekter gör det va? Hursomhelst, en mycket trevlig blogg att följa.

Redscream. Trillade in via Ulrik om jag inte minns fel. Livsnjutare med samma intressen som jag, utom möjligtvis det där med opera. Vintips, matrecept och världens längsta inlägg om tomater gör den här bloggen omöjlig att inte läsa.

That's it! Hoppas nu för allt i livet att jag inte glömt någon!!

16 kommentarer:

viva-la-nina sa...

Jag ville bara säga hejsan, eftersom du vill ha en kommentar..
Tack för en kul blogg, jag hittade dig via alla andra blogspotare och tyckte du var intressant. MVH Lammi/viva la nina

Gremlan sa...

Men du kan du, Fasching! Det är ju sånt här som gör att man klickar in här varje dag, korrekt formulerade och hyllande inlägg! Skämt åsido, din blogg gör mörka dagar lite ljusare. Tack för det.

sillidillos sa...

Jag lyckades med konststycket att kommentera fel inlägg så det blir till att klippa & klistra lite nu:

"Sillen"...
Grrr!

Att det är ett bra "jobb" kan jag ju hålla med om även om det inte känns så i perioder.

Säg till om du vill göra ett nytt försök att få hyfs på pokerspelet så ska vi se om de om det inte går att lösa. Fast jag borde kanske lösa mina egna motivationsproblem först...

Markattan sa...

Oj, man tackar för omnämnandet. Jag som bara varit inom några få gånger. Fast just det där med namnen, Den hemska tvillingen och Markattan ska man nog ta med en rejäl nypa salt. Då var vi snälla, nu har vi hissat upp byxorna en smula och ger fan i det, säger vad vi tycker och i mitt fall rätt högljutt också då jag ju ljudbloggar.

Lovar dyrt och heligt att kommentera nästa gång jag tittar in.

Markattan

Den hemska tvillingen sa...

Du, jag har följt med i din presentationsserie och uppskattar den verkligen.
Jag snor den bulleribas, rakt av och jag skäms inte heller.


Ps. Speciellt inte efter det märkliga ordet för att verifiera...acclanqu

Ulrika Good sa...

Skit högaktningsfullt i det där med det mörka språkmolnet. Jag älskar hur du behandlar språket och ser det humoristiska i det mesta. Jag är fan ingen surfittad svenskafröken :).

Ulrik sa...

Att få ordning på Fashings pokerspel är snäppet knepigare än att Lars Ohly att sjunga kapitalismens lov. Men varsågod att försöka.

hanna sa...

Haha, men gud. En kommentar och så får man vara med i de coola läsarnas gäng, bara sådär.
*tackar ödmjukast för att herrn tror att jag är cool*

Fasching sa...

Tack alla coola läsare för alla kommentarer!

Göran sa...

Får skylla kommentarsfrånvaron på en flytt till större lägenhet SAMTIDIGT som tiden redan är fylld av en 2,5-åring, en 0,5-åring och en hustru. Blev naturligtvis oerhört smickrad att tas med som Polare. Jorå, boken fortskrider och har kommit förbi kapitel 10. Oerhört bra, också!

Kapten Haddock sa...

Är SOM SAGT hemma nu, och kan spamma ner ditt kommentarsfält som en sann blogg... blogg.... bloggparasit, där kom det!

Jag har befunnit mig i en barack i en skog med en massa karlar över helgen. Tänkte sagt det i ditt förra inlägg, men ville inte riktigt spä på bilden av kapten Haddock, men jag inser att det är lönlöst.

Anonym sa...

Jag har varit fullt upptagen med att förklara för sambon om det där med kuk-mössan i Boston... Dessutom har vi besökt Belgiens soliga kust som består av en oändligt lång sandstrand. Fantastiskt och inte riktigt vad jag förväntat mig att hitta i detta land.
Men det är klart att jag är hedrad över att bli omnämnd på din fantastiska blogg!Tack och bock!
/Hon i Bryssel

Red Scream sa...

Blog tomatish style! ;-) Japp, via Ulrik. And yes, livsnjutare - the best. Alltid en fröjd att läsa om dina äventyr!

Oojojoj sa...

Nää men oj, nu blev jag så där glad så hela magen pírrar, tackar tackar, vad roligt att få vara med på din lista!
och du, tack för en sån härlig blogg! alltid skoj att titta in här.

(och och jo just det, ville bli arkitekt när jag var sisådär en åtta år, måste vara de drömmarna som slog igenom på det där inlägget... )

Low sa...

Tackar oerhört för utmärkelsen som legend!

Jag kommenterade tidigare men det inlägget försvnann?
Iallafall så har jag länkat tillbaka till din blogg från min tack vare den underbara iden du fick.

Tack iaf för omnämnandet.

/Low

Skruttet sa...

Tackar, mycket har jag blivit kallad, men just COOL är du nog först med. Grattis.