14 augusti, 2009

Klara fyller 5

Mitt gudbarn Klara fyller 5 år idag, och imorgon ska jag dit och fira.

Ursprungsidén att köpa nåt från "Build-a-Bear" gick åt helvete när det idag visade sig att den närmsta butiken ligger i Malmö. Den i Kista Centrum, 5 minuters promenad från kontoret, finns tydligen inte längre.

Och det är här ni kommer in i bilden, för jag behöver lite feedback på mina idéer.

Jag har tänkt så här:

- Eftersom jag är gudfar så måste ju min present vara bäst, eller åtminstone dyrast.
- Den får gärna vara lite speciell, lite oväntad och unik på nåt sätt.
- Den får gärna driva hennes föräldrar till vansinne.

Listan så här långt:

- Värsta vattenpistolen, en sån där som rymmer minst 5 liter vatten
- Trum-set, eller andra högljudda inomhusleksaker
- En vidrigt stor påse godis, typ 6 kilo

Eller så går jag ett steg till, tänker utanför boxen, och köper något som Klara skulle uppskatta. Nån som vet?

2 kommentarer:

mattsson sa...

5 år, är inte det värsta prinsessåldern? Vad sägs om en plasthäst, i naturlig storlek? Gärna rosa. Den låter ju inte, men är tillräckligt skrymmande för att driva föräldrarna till bansinne? Då slår du alla flugor i en smäll: den är garanterat dyrast, den är väldigt speciell och du driver föräldrarna till vansinne. PLUS att Klara kommer att älska den, och du blir världsbäst i hennes värld för evigt och kommer att bli omnämnd i hennes memoarer och låttexter (byt ut ost mot Fasching) etc etc.

Red Scream sa...

Kanske inte dyrast, men kan nog uppfylla det andra kriteriet, så jag röstar på samlade verk av:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Smurfhits

;-)