29 augusti, 2009

Godmorgon

Min svärmors Audi har en toppfart på 170 km/h. X2000 toppar kring 240 km/h och en JAS kan med lite flyt komma upp i dubbla ljudhastigheten, 2300 km/h.

Rymdfärjan Discovery färdas i 27.875 km/h.

Se där ja. Det är ju Stockholm-Sundsvall på strax under minuten det. NASA-SJ 1-0 liksom.

Är rymduppskjutningar fortfarande töntigt? Nej precis, så logga in på www.nasa.gov och spana in dockningen med ISS i natt.

Idag mår jag för övrigt som en otränad 51-åring skulle ha gjort om han provat 8 olika whiskysorter INNAN han gick lös på kräftor och snaps. Som tur är ska frugan jobba idag så jag kan slöa precis så mycket jag vill, och det blir nog rätt mycket. Först en snabb städning av köket, av taktiska skäl, och sen är soffan min.

7 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Åtta olika? Håll dej till en. Det gör jag. Tullamore Dew. Rekommenderas varmt, men kanske inte idag...

Hank sa...

Jag tycker du stod på dig bra. 8 whisky, Johnny size, innan middagen är inte att leka med. Men det riktiga provet är decilitern Octomore precis innan man ska gå och natta. Den slapp du :o)

Du kanske ska följa med till Nickelodeondagen på Grönan idag? Kan inte tänka mig något jag hellre skulle vilja göta en dag som denna.

viva-la-nina sa...

Idag kanske du blev 52 år, med tanke på de 8 whiskysorterna + snapsen. Men jag kan bli lite sotis på din fru för hon har ju tur som har dig, tänk att du snabb städade köket det är inte många karlar som orkar göra det efter en kul kväll ute. Dels så förtjänade du att slappa på soffan efter det..

Anonym sa...

Haha, jag tror jag garvar ihjäl mig! "Stockholm-Sundsvall på strax under minuten det. NASA-SJ 1-0 liksom." Vad är du för projektledare egentligen? Inom humorbranschen?

Sen, när din blogg blivit "very famous", ska jag minnas att jag kommenterade den redan den 31 Augusti 2009! Yes!

Den hemska tvillingen sa...

*håller i all tysthet med spinred om nasa-sj-skämtet men säger inget för fasching kan bli mallig*

Jaha, och bilen går bra?

Fasching sa...

Oslo: Tullamore Dew var inte en av dom. De jag minns var Ardbeg Octomore, Talisker 1991, Lagavulin, och Smokehead. Jag luktade som en majbrasa hela kvällen.

Hank: Hade jag inte läst din kommentar förrän nu så hade jag givetvis följt med, det måste ha varit fantastiskt.

Nina: Hade inte min fru läst den här bloggen så hade jag påstått att jag alltid fixar i köket. Nu sträcker jag mig till att det händer då och då.

spinred! Ny läsare! Härligt! Alla som säger att jag är rolig hamnar automatiskt i Faschings Eskapaders Hall of Fame. Välkommen.

Tvillingen: Mallig är i underkant. Jag tenderar att bli mallig mer åt det vidriga hållet, på gränsen till outhärdlig.

Den hemska tvillingen sa...

Ja, det var väl det jag visste och därför håller jag tyst. Har inte sagt något och kommer inte att säga nåt heller.