02 april, 2010

Lugn och hyfsat stabil

Jag har länge tänkt att skriva ett inlägg om våra vänner och hur de gjort allting rätt under de månader som har gått. Jag skulle också vilja få till ett inlägg om hur jag tror man bör bete sig och vad man kan göra om man hamnar i situationen att vara vän med någon vars liv plötsligt rasar ihop.

Men jag gjorde en cheesecake istället. Belåtet skrockande över hur finurligt roligt det inlägget är. Speciellt nöjd är jag med kalsong-associationen, ett av bloggvärldens roligaste skämt.

Bortsett från igår kväll har jag haft ett par ganska ok dagar, så jag ville inte utmana ödet genom att sätta mig ned och fundera på det som varit. Jag får återkomma.

The Filling blev som vanligt för rinnig och jag kräver nu att tillverkaren av Philadelphia Cream Cheese återgår till sitt gamla recept på osten, och åter använder sig av de ursprungliga ingredienserna. Cancerframkallande eller inte, det är inte ok att Fillingen blir för rinnig.

Nu är det 2:58 kvar innan toppingen ska på så jag måste avrunda, bakning av cheesecake är ett sekunddrama.

Ha en trevlig påsk!

16 kommentarer:

Anonym sa...

Glad påsk på dig å din familj//Nina och Kenni

Dehäreja sa...

Lugn och hyfsat stabil låter bra tycker jag!

Jag har länge tänkt att försöka mig på att göra en Fasching-cheesecake, men nu vete sjutton?! Ett "sekund-drama" verkar inte att passa mig direkt! Jag måste ha riktigt gott om tid, oavsett vad jag ska ta mig för nu för tiden.
En dag framöver när jag känner mig alert och riktigt modig kanske jag försöker i alla fall!

Ulrik sa...

Det dar med hyfsat bra intentioner, som rinner ut i sanden ;-Och sa gor man cheesecake, eller oppnar en flaska vin istallet. Det kanner jag igen mig i.

Varje arbetsdag, mer eller mindre.

Men du maste vara med om en tragisk olycka for att hamna i det stadiet.

Det enda positiva med mig ar att jag inte kommer med daliga kalsongskamt oavsett stadiee jag befinner mig i.

Ewa sa...

Ha en go' påsk!
Hoppas att ch-kakan blev bra
Kram

Christina sa...

F*n. Jag saknar din cheesecake.

Articuno sa...

Glad påsk, Martin. Hoppas ni får en bra semester också. Behöver jag påminna dig om att det är frugan och döttrarna som ska sola och inte du? Du passar bäst i skuggan vet du.

kokoo - kom hem till mig och lär dig göra cheesecake istället, här är vi inte så noga med sekunderna. Visst, de blir lite torra ibland men då vräker man på med lite hallonsås bara. Blir fint, serru.

XXX sa...

Kallingskämtet är möjligen bloggvärldens roligaste...men cheesecaken är verkligen världens absolut bästa.

Glad påsk till dig och de dina.

Markattan sa...

Har suttit i min fåtölj under kvällen, läst tillbaka i din blogg, då när du skulle bli pokerproffs. Tänker på hur sorgfritt du levde fast pokerlivet inte var helt enkelt. Önskar dig tillbaka till där du var då även om det inte går. Önskar dig bättring, plåster och hanterbar vardag. Fast lugn och hyfsat stabil är inte dåligt det heller.

Varm hand
Markattan

Melker sa...

Önskar er en trevlig påsk också, samt en underbar semester!!
Kram på er!

Perlamarela sa...

Är det Svamp Bob-kallingen ni skriver om:)?

När jag gjorde cheese caken blev det också rinnigt men jätte gott!

Glad Påsk på dig och familjen, ta hand om er!

Mr Elway sa...

Din Cheesecake är verkligen The Mothers of all Cheesecakes. Fick äran att dela med mig av receptet i förrgår till min svägerska så det ska bli kul att höra hennes reaktion när hon smakar den (Kommer givetvis bli gudomlig!)

Sen är kommentaren om rinnigheten en av de roligaste någonsin, alla som läst den börjar garvar precis där.

Irrhönan sa...

Jag har ett problem med det där receptet. Jag bor i ett land utan gräddfil.
Vad gör jag?
Creme fraiche?

Fasching sa...

Glad påsk själva allihopa!

Irrhönan: Har inte testat själv, men Creme Fraiche funkar säkert. Berätta gärna hur det gick!

Anonym sa...

Hej.

Jag känner dig inte alls, men följer din blogg. Som en mini-hyllning till livet och kärleken i ditt namn (och goda smak) tänkte jag bjuda min familj och grannar på din cheesecake. IMORGON...
Nu sitter jag i köket med timern brevid kaffemuggen och väntar på att de första 17 min ska gå. So far so good...

Kärlek och kraft till dig och din fina familj,
Cecilia

Articuno sa...

Jag har inte gjort någon cheesecake, här blev det en limepaj istället.

Det skulle vara en massa äggulor i den så när den var färdig så tänkte att jag skulle prova att göra maräng på vitorna som blev över. Har aldrig gjort maränger förut och kommer nog aldrig att göra det igen, för jäklar vad misslyckade de blev. Inget fluffigt alls, bara en stor ful o-marängaktig klump. Säkert är den äcklig också.

Dessutom har jag lyckats kleta ner hela mig med marängsmet. Klibbigt är bara förnamnet.

Men limepajen blir säkert skitgod!

Jessica P sa...

Vad lungnade att höra att även du som expert får för rinnig filling. Jag litade på dig att det skulle funka ändå och det gjorde det ju! The filling skämtet passade min humor utmärkt!

Jag har följt din blogg både före och efter olyckan. Jag är så imponerad av dig. Jag önskar er en bra resa och hoppas det ger er ett andrum i nuet.