15 april, 2010

På stranden


Så här kunde jag stå i timmar.

Funderandes över livet, och hur oerhört snabbt det kan förändras. Vet inte om det ledde till några större insikter, mer än att vågor med sand i som sköljer över benen blästrar bort solskyddskrämen så man bränner sig fördärvad på skenbenen.

Och svaret på vad meningen med livet är har jag inte kommit ett dugg närmare. Så jag sätter upp det på listan över saker som livet är för kort för. Livet är för kort för att fundera på vad fan meningen med det är. Känns mycket bra.

Det skulle heller inte förvåna mig om livet även är för kort för att träna på gym, men där är jag faktiskt inte lika säker, så imorgon SKA jag ta mig till Balance i Solna. Fem minuter på crosstrainern och sedan 55 minuter i duschen. Så jag inte tar ut mig fullständigt.

Efter det ska jag åka en snabbis till jobbet, skjutsa dotter till Hillevi om inte mormor kan, käka tidig middag i Solna Centrum med Nina och sedan kolla på Solna-Dolphins i basketslutspelet. Sen ska jag sova väldigt djupt och väldigt länge.

Och på söndag fyller Linus 15 år.

14 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Hoppas skenbensbrännan (vilket ord?!) Flagnat bort då, om du ska visa dem, skenbenen alltså i duschen på gymmet....
All kärlek till dig!

B i t t e sa...

Tvi, vad det tar i mig att tänka på hur grymt det är. Att din Linus inte får fira sin 15-årsdag och att ni inte kan ha honom hos er. Du har så rätt, det kan ändra sig så snabbt och livet är för kort att ägna sig åt grubblerier det inte finns nåt svar på. Ta det lugnt på gymmet nu :-)

XXX sa...

Men en bränna på skenbenen är ju också en bränna.

SaraT sa...

Att Linus inte får fira sin 15-årsdag är fruktansvärt hemskt.

Det kan vara riktigt skönt att gymma så det tycker jag ivf inte att livet är för kort för att göra. Gäller att hitta ngt man själv gillar bara! Löpning är min passion...

Ewa sa...

Skenbensbränna som pillargontanten skrev, kan inte va gött. Träningen du ska göra låter som att den passar mej. Kram till dej o din familj.

Anonym sa...

Livet är alldeles för kort för att gå på gymmet! :-)
Har man väl börjat så måste man ju gå varje vecka, månad ut o månad in, år efter år.....
Hur kul känns det egentligen?

Och vad som är meningen med livet är nog olika för alla individer. Inte särskilt lätt att komma underfund med, om man nånsin gör det.


På söndag tänder vi ett ljus här hemma för er och Linus!

Love
Ingela

Dehäreja sa...

Har du stått så där i T-shirt på stranden länge, så lär du väl dessutom ha en snygg "bonnabränna" också?!

Meningen med livet? Det har jag slutat att grubbla på, eller försökt iaf! En massa olika resultat dök upp men inget verkade hålla i längden. Jag blev bara ännu mer förvirrad...
Bra upplägg på ditt gympass måste jag säga! Skulle funka bra för mig med!

Vi tänder ett ljus för Linus på söndag. Ni är i våra tankar...

anne sa...

Fin bild....tråkigt att Linus inte är med på sin 15 års dag...men andligt är han med....ja livet är för kort till att pressa sig längre än 5 minuter på crossen.... det finns så mycket vackert att se på en promenad i stället... hoppas skenbena ser bra ut.. = ) kram

Unknown sa...

Träffade vän som miste sonen då pojken var 16 år. Dottern väntar nu sitt andra barn och livet har gått vidare sedan tragedin inträffade för 12 år sedan. " men Martin finns alltid med", sa pappan.
På något märkligt sätt överlever man, men det tar tid att lära sig hantera det nya livet.
Känns konstigt när man ( jag) plötsligt kan skratta igen , som idag då en kvinna satte sig på en bänk på herrsidan på badet ( kallbadhus) och började ana sitt misstag då hon bara hörde mansröster och plötsligt såg en naken herre gå ut från bastun...

Saknaden och sorgen går aldrig över men livet kan upplevas neningsfullt igen, dock aldrig riktigt "helt", som innan tragedin.

Annika

Jenny sa...

Kan meningen med livet vara att leva livet?

Omtanke till er.

Tuija sa...

Fest i Änglarnas stad imrogon för er fina Linus.

Tänder ljus, det andra vid Matias foto speciellt för Linus imorgon.

Omtankar och kramar Tuija

Anonym sa...

Önskar såå att jag kunde göra nåt för er. Tänker på er varje dag. Kan inte ens ana hur man går vidare... Finns inga ord.
Tänder ett ljus i morgon som får lysa hela dan och tänker på er... igen.

Stora Kramar till er alla fyra

Anonym sa...

Tänker på er. Mycket. Styrkekramar

Laila sa...

JAg förstår dig om att du kan stå där hur länge som helst.

Vatten är verkligen balsam för själen! Åtminstone för mig.