13 april, 2010

Borta bra

Jag har kommit fram till att livet är för kort för att åka på charterresor. Livet är för kort för en massa andra saker också, men charterresor kvalade precis in på listan.

Kap Verde var fantastiskt, milslånga stränder, sol och massor med god mat. Men resan! Fy för helvete. Möjligen (troligen, säkerligen) är jag bortskämd med många och långa reguljära resor i jobbet, men resor med charterflyg är helt enkelt för jävla usla.

Nästa gång flyger jag reguljärt och fixar hotell själv och jag tror inte det blir ett öre dyrare, och skulle det ändå bli det så får jag väl stanna hemma. För charterflyg är så vidrigt att livet helt enkelt är för kort för att använda dom som transportmedel.

Så.

Annars var allt bra, och veckan gick bättre än vad vi kanske hade trott. Lugn och ro, sol, bad och ett massivt slappande. Det kändes naturligtvis väldigt konstigt och jobbigt att åka iväg bara vi fyra, men eftersom allt vi gör känns konstigt numera så var resan ett bra beslut. Det blev faktiskt lite av en time out.

Och tack igen för alla kommentarer, jag kände mig väldigt välkommen hem när jag gick in på bloggen. Jag märker att jag har saknat er en liten smula.

23 kommentarer:

Markattan sa...

Välkommen hem, vi har saknat dig men vetat att du haft det bra. Eller hoppats då. Lite avundsjuka har vi också märkt av, men inte värre än vi står ut med.

Markattan

Sanna Windh sa...

Instämmer helt angående charter, har rest med Fritidsresor till Maldiverna en gång för 20 år sedan och aldrig mer!! Allt går att fixa både bättre och förmodligen billigare om man lägger lite tid på nätet, men ibland behöver man ju energin till annat...

Vi var faktiskt på Kap Verde (fast på ön Sal) för c:a 10 år sedan innan det fanns charter dit överhuvud taget. Flög reguljärt med Cabo Verde Airlines från Paris och bokade själva direkt med hotellet.

Välkomna hem förresten!

Perlamarela sa...

Välkomna hem:)!!!

kapten Haddock sa...

Välkomna tillbaka till kära gamla Svedala!

Har aldrig åkt charter, eller det kanske jag har? Hur märker man det, vad exakt är det som är så dåligt?

Mångmamma sa...

Skönt att höra av dig igen.

XXX sa...

Ååååå han är hemma igen *hoppar jämfota och klappar händerna*
Fast bli inte mallig nu va?
Men som jag saknat dig...Välkommen hem!

SaraT sa...

Välkommen tillbaka!

Flyg överhuvudtaget... Gillar't inte!

Dehäreja sa...

Puss & Kram och Välkomna Hem! Skönt att du faktiskt tycker att det känns som en liten Time Out att åka iväg trots allt! Vi har tänkt SÅ MYCKET på er!
Kommer det kanske en vacker semesterbild på bloggen framöver...

Att överhuvudtaget flyga är illa nog för mig så det spelar nog ingen roll om det är Charter eller Reguljärt. Jag kan flyga - det är inte farligt, är mitt mantra när jag flyger!

Pillargontanten sa...

Saknat er! Välkomna hem!
Bruna som pepparkakor förståss, och jag är inte ett dugg avundsjuk... Kan ändå inte bli brun, rött är min färg...
Kramen!

Mollamaja sa...

Välkommen hem.

Johan M sa...

Kul att du är tillbaka och bloggar igen. Hoppas allt flyter på hyfsat bra. Jag ångrade mig lite att jag inte gjorde som Henke och tittade in när jag var nere i Täby vid begravningen men det får bli en annan gång om jag får? Jag ska ev ner på prao i maj, det kanske blir då. Eller någon annan gång. Jag vill också säga att jag tyckte att det blev en mäktig begravning värdig Linus och Sweat child of mine har fått en helt ny innebörd för mig. Jag är mentalt mer i Täby än i Östersund och tänker på er ofta. Hoppas att ni har det bra.

Johan M

Articuno sa...

Pillargontanten: Jag kan nästan lova att Fasching inte är ett dugg pepparkaksbrun. Han är högst troligt illröd. Alternativt vit som ett spöke.

Fasching sa...

Johan: Kom gärna förbi om du är i Täby!!

Ulrik sa...

Menar du att man inte far ett glas skumpa innan start pa charter?

Kan man ta med en egen flaska?

Fast man far ju inte ta med vatska pa flighten. Sa da far man ju kopa skumpa pa flygplatsen. Men den ar ju varken av bra kvalitet eller kyld?

OK, charter verkar inge bra.

Men det ar val i alla fall god mat och bra saten med gott om plats? Och inga barn som skriker och springer omkring i gangen?

a piece of happiness sa...

När vi åkte till Thailand första gången åkte vi charter för att det kändes tryggt. Men ack så illa flygresan var både dit och hem. Kändes som ett boskapsplan.
Efter den gången beställer vi flygstolar separat och hotell separat. Det blir billigare inte dyrare.

anne sa...

Välkommen hem.... va skönt att ni har haft det bra och att ni har fått ladda upp batterierna.... kram till er....

Tuija sa...

Välkomna hem! Hoppas att ni trots, att du inte gillar charter :-) haft en bra resa!

Kramar och omtankar Tuija

Anonym sa...

Välkommen hem, du och din härliga familj!!

Love
Ingela

Fia sa...

Kul att du är tillbaka!

Ewa sa...

Välkomna hem. Kram

Josefine sa...

Jag brukar nästan aldrig kommentera bloggar men den här gången kände jag att jag var tvungen.
Jag är 19år och min pappa gick bort i november. Han var min stora trygghet, jag bodde bara tillsammans med han så att han gick bort innebar inte bara att jag förlorade den mest betydelsefulla människan i mitt liv utan också att hela mitt liv förändrades.
Jag klickade mig in på din blogg och fastnade direkt. Har gått tillbaka och läst ungefär alla inlägg sen din son gick bort och är helt fascinerad över hur alla dina tankar, funderingar och åsikter stämmer in så jävla bra på hur man själv har tänkt och tänker.

Jag vet egentligen inte varför jag så gärna ville kommentera men på något sätt så känns det skönt att få veta att någon har haft ungefär lika tankar osv. Och så vill jag såklart berätta att jag tycker du är en jätteduktig skrivare och otroligt stark som orkar dela med dig av allt.

Jag sänder mina tankar till dig och din familj och önskar er all lycka!

/Josefine

Fasching sa...

Josefin: Ja, livet är bra jävla märkligt, och grymt. Som du redan vet så finns det inga ord som hjälper speciellt mycket, så jag låter bli. Vi får gemensamt hoppas att vi kan må lite bättre snart!

Stor kram och tack för kommentaren.

Och det gäller som vanligt alla er andra också.

Cecilia sa...

Välkomna tillbaka till aprilvädret!