29 april, 2010

En lite bättre torsdag

Bra dag idag.

Först en timme med Louise (terapeuten, hädanefter benämnd Louise) och sedan direkt till Balance för första träningspasset på tre månader. På väg hem passerade jag en fartkontroll i 110 på 90 väg men klarade mig av någon anledning. Sushi till lunch, och nu snart ett pokerpass.

Bra, bra.

På Full Tilt Poker vinner jag i stort sett allt som rör sig just nu, vilket är helt i linje med min planering att bli första svensk att vinna WSOP Main Event och därmed världsherravälde. Ska bara jobba mig upp från nivån "pinsamt låga insatser" till den lite läskigare nivån "löjligt låga insatser". Men det kommer. Här är ett utdrag från april (som visserligen bara visar de turneringar jag kommit på pengaplats i, men det kan ju inte ni veta):



Annars är det som vanligt, upp och ner och en våt filt av meningslöshet över det mesta, men jag börjar vänja mig och orkar egentligen inte bry mig längre. Jag stör mig mer och mer på att jag inte orkar jobba mer än jag gör, trots att jag verkligen vill. Jag förstår varför, men har ändå inte riktigt tålamod att acceptera det.

Ett läckande plåttak, ett träd som måste kapas, och ett stort (och synnerligen ovanligt) behov av att vårstäda garage och hus är andra saker som stör mig. I normala fall hade det ju bara varit att ta tag i det, men nu orkar jag knappt tänka tanken. Än mindre agera. Jag vet att kraften kommer vad det lider, önskar bara att jag kunde ha tålamod att vänta på den.

Nästa vecka ska jag för övrigt göra ett ultraljud på min ena njure som stört min nattsömn ett tag. Det är faktiskt andra gången jag gör ett ultraljud, och för att vara man är det lite för många gånger kan jag tycka. Första gången opererade dom bort gallblåsan, så nu ryker nog fan njuren. Eller så får man en ny, som han i Svensk Damtidning. Lite orättvist att det hela tiden är vi vältränade killar som ska drabbas.

Nä hörrni. Här sitter jag och förlorar pengar på att INTE spela poker.

Ha en trevlig Valborg nu. Någon som vet om de kör någon brasa i Täby Kyrkby förresten?

12 kommentarer:

XXX sa...

Ha en väldigt väldigt skön Valborg du också! För det är du verkligen värd. Och om du har aldrig så lite tur så ska du få se hur både gurk- och tomatplantor växer...på en blogg i närheten.

Kram från S-vall

Anonym sa...

Ville bara tala om att du faktiskt har två njurar....så är en åt helvete är det helt ok!
Ha det gott!

Markattan sa...

Trevlig Valborg önskar Markattan,
och oj som viväntar på de där gurkplantsbilderna...

Anonym sa...

Kram på dig, Martin!!

// Ingela

Anonym sa...

.....och förresten, tack för idag! För både sällis och lunch. Ska träna på suschi till nästa gång.

:-)

MonasUniversum sa...

Nämen, är det Louise H? Henne gick jag hos en gång i veckan i tvåååå år! Väry good!

Anonym sa...

Ang. valborg

Konstigt nog verkar det INTE vara nån brasa i Täby Kyrkby!!?? Konstigt tycker jag det verkar men det här är kopierat från taby.se:

På valborgsmässoafton, den 30 april arrangeras majbrasor bland annat på följande platser i Täby:

Ellavallen
Ellagårds Byalag arrangerar valborgsfirande med majbrasa vid Ellavallen, Klövjevägen 36. Firandet börjar kl. 18. Fackeltåget startar 20.45 och därefter tänds brasan. Vårtal av Fredrik Lagergren, ordförande i Byalaget, vårsånger och fyrverkeri. Försäljning av godis med mera. Läs mer på www.ellagard.se

Ensta vattentorn
Roslags-Näsby Scoutkår arrangerar valborgsfirande vid Ensta vattentorn på Junkervägen. Kl. 19.40 avgår fackeltåg från fotbollsplanen Fåfängan. Brasan tänds kl. 20.00. Försäljning av facklor och fika.

Erikslundstippen
Ensta parks byalag, Östra Vallabrinks byalag och samfällighetsföreningarna i Visinge och Erikslund arrangerar valborgsfirande vid Erikslundstippen. Brasan tänds kl 21.00. Körsång, fyrverkeri och försäljning av korv.

Gribbylund
Gribbylunds Fastighetsägareförening arrangerar valborgsfirande vid Ängsholmsbadet. Kl. 19.30 sjungs våren in av en kör från Adolf Fredriks musikskola och kl. 20.00 tänds brasan.

Grindtorp
Grindtorpskyrkan arrangerar traditionellt valborgsfirande vid Grindtorpskyrkan. Brasan tänds vid 18.00 och senare under kvällen skjuts fyrverkerier. Evenemanget slutar 22.30.

Skarpäng
Skarpängsföreningen arrangerar valborgsfirande vid Mörtsjötippen. Kl. 19.45 avgår fackeltåg från Skarpängsgården, Forsvägen 3 mot Mörtsjötippen. Brasan tänds kl. 20.30, fyrverkeri kl. 21.30. Försäljning av kaffe, korv, lotter. För mer information, se www.skarpangsforeningen.se

Viggby ängar
Viggbyholms villaägareförening arrangerar valborgsfirande på Viggby ängar (Viggbydalen) från kl 20.30. Korv, fikaförsäljning, allsång och valborgseld. För mer information, se www.viggbyholm.se

Hälsnignar från en Täbybo som med stor empati följer din blogg!

Fasching sa...

Mona: Nej, om hon inte har gift sig nyligen. Min Louise heter L i efternamn.

Och tack för infon om majbrasor, ävan om det var en liten besvikelse. Ingen brasa liksom!

Joakim sa...

Jag tycker du är duktig.

Ewa sa...

Du får ta o elda på själv tror jag. Brasa alltså :O) Kram o ha en trevlig Valborg.

Articuno sa...

Fan, Täby Kyrkby är inte vad det har varit. Inget midsommarfirande och nu ingen brasa heller? Trist.

Själva ska vi inte göra någonting ikväll, förutom Saga som har mösspåtagning. På Valborg.

Jag ska med andra ord sitta hemma och oroa mig. Och vara beredd med pengar så att jag kan gå ut och betala när hon rullar ut ur en taxi efter att hon har blivit utslängd från någon krog. Tjolahopp.

//Hallberg sa...

Halloj. Det enda jag hittat är att det har varit IK Frejs Boule-sektion som haft hand om´ett förr. Denna sektion har kagt ner och därmed antagligen eldandet också...