26 maj, 2010

Det här var inte bra



Min 15 år gamla superexklusiva Munskänks-korkskruv har gått sönder! Den där svarta lilla grejen ska sitta fast på själva skruven men det gör den inte längre, och nu är goda råd dyra.

Finns det sånt där superlim fortfarande, som fanns när jag var ung? Som stelnade direkt liksom. Det där man kunde limma fast bänkgrannens gympadojor i golvet med när man gick i mellanstadiet?

Måste kolla det på Clas Ohlson. Senast jag var där köpte jag två saker. En kabel med en USB i ena änden och en stenåldersskrivarkontakt i den andra, samt fem matlagningscylindrar så jag kunde göra Mauros laxtartar. En butik med det spannet i sortimentet måste ha lim va?

...

Annars är det relativt lugnt. Hopp och förtvivlan börjar samsas så smått, till någon slags allmän nedstämdhet vilket är en bättre känsla än vad det kanske låter som. I den här situation är "sänkt grundstämning", som det står i mina läkarintyg, ett rätt bra tillstånd. Och jag menar det verkligen. Svingarna är inte lika brutala längre, jobbet går bättre och bättre och även om jag är trött dygnet runt så är jag inte så totalt utmattad som jag var tidigare. Jag mår bättre men långtifrån bra skulle man kunna sammanfatta det, och så mycket mer än så kan jag ju knappast begära.

Just nu oroar jag mig mest för hur diverse skolavslutningar och studentfirande ska kännas, trots att jag inte får göra det för min terapeut. Men jag gör det ändå, jag har alltid varit lite rebellisk sådär. Att bara ta en dag i taget är inte riktigt så lätt som det låter, försök själva får ni se.

Jag känner också en viss oro för ekonomin efter att jag fått ett sms från min fru där hon kort meddelade att "nu är klänningen betald". Jisses. Det kan betyda vad som helst, ekonomisk ruin är inte uteslutet.

Men ok, en liten stund i sänder. Nu ska jag äta en clubsandwich. Sen tar jag det därifrån.

17 kommentarer:

XXX sa...

Skicka klänningsräkningen till den där typen i Enköping. Lägg till nåt litet vackert inlindad hot så har du nog snart tillbaka pengarna!

Mollamaja sa...

Det är ännu omöjligt att läsa din blogg utan att gråta. Men jag är så glad att du har kommit så här långt. Än är det långt kvar men allt förändras på olika sätt. Styrkekramar.

Josephine sa...

Clas Ohlson har superlim ja, både Karlssons klister och super epoxy lim. (Jobbar på Classe då och då) ;)

Förresten så hänger jag här på din blogg varje dag sedan den hemska dagen i januari, men kommenterar sällan. Jag tycker du är en otroligt stark människa och jag önskar er verkligen all lycka i framtiden, i den mån det går.

Sanna Windh sa...

Hade nyligen en diskussion med en kompis om silvertejp - den ultimata reparatören! Går korkskruven inte att laga med silvertejp är den att betrakta som trasig...

Ellen sa...

Med häftapparat och silvertejp kan man komma hur långt som helst.
Så sant som det är sagt.

B i t t e sa...

Jag förstår att du är rebellisk just i det här, jag oroar mig trots att jag inte mist något barn. Det är så mycket annat som poppar upp vid såna här tillfällen. Andra förlorade familjemedlemmar som inte får vara med, kraschade förhållanden och Livet i sig själv. Det gör lite extra ont vid såna här speciella tillfällen. Kram

Anonym sa...

Är det inte dags snart att greja det 3e (sista?) betyget i vinkunskap. Jag menar, du klarade ju den teoretiska delen och du har haft några år att träna till den praktiska på. Belöningen kanske blir en ny korkskruv? OK, jag förstår att utmaningen inte är lika stor som då men jag tror inte att det är så många 47-åringar heller som har 3 betyg. Kram/Svärmor

Bodil sa...

Jag har en likadan och samma öde drabbade mig! Jag fixade det med epoxylim; tvåkomponents av snabbtorkande slag. Funkar ypperligt sedan dess!

Anonym sa...

Samma öde drabbade vår korkskruv. Vi försökte med silvertejp. Höll inte bra. Lim har vi dock inte provat.

Bettan sa...

Visst finns det superlim, jag brukar nästan lyckas limma ihop fingrarna när jag använder det! Köper mitt på ICA eller Biltema men det skulle förvåna mig om inte Claes olsson har också.
Limmar det mesta, men tyvärr inte brustna hjärtan....

Anonym sa...

Jag sa ju att den kändes klen, korkskruven alltså, ta med blomgrappan och grillen imorrn. Har inte bestämt vilken typ av fett det blir än men det blir inget på nå verktyg hälsn betongaren

Markattan sa...

Spela lite poker så är både klänning och ny korkskruv i hamn!

Markattan

Perlamarela sa...

Det där med att ta en dag i taget är fantastiskt svårt. Men du har inget val, efter dag 1 kommer dag 2 så låt dem komma och njut av de stunderna som är bra och kom ihåg att de dåliga går över även om de känns som oändliga.
Vad gäller ekonomin vet du att plånkan lider pin när en kvinna skall vara fin, så är det bara. Skicka en varm morsdagskram till frun från TantP!

Anonym sa...

Oj oj, vad ska du öppna dina flaskor med nu då?? :S Jag hoppas på att superlim klappar ihop det. Nina Och Kenni

Klankis sa...

Med 106 följare gissar jag att du har fått en ny öppnare på posten vid det här laget?

Anonym sa...

En trisslott kommer på posten! Så kanske du inte behöver oroa dig för frugans klänning mera....Kanske räcker till en korkskruv oxå!

Ses på torsdag!

marie sa...

haha låter lite som du vore gift m maria montezami. där brukar notan bli dyr när kärringa har köpt ...ja sist såg jag nån jävla bläckpenna som hon köpt för flera hundra dollar...