10 december, 2009

Min vän Berit

Va? Var det jag som var så där taskig mot Berit nyss? Neej? Sticka nålar i ögonen hellre än att läsa hennes blogg? Vad är det för jävla skitsnack?

Så här kan vi ju inte ha det. Berits blogg som är så rolig, och så ska vi ju gå på Eddie Izzard tillsammans och allt. Hur ska jag ta mig ur det här nu då?

Jo se det vet jag redan! Jag går in här och röstar på hennes blogg, som blivit nominerad i en bloggtävling! Och om ni vill att jag ska kunna fortsätta blogga (det är ju så besvärligt att göra det med brutna fingrar) så föreslår jag att ni gör likaledes. För att rädda mitt liv om inte annat. Tävlingen är visserligen redan avslutad, men det måste ju vara tanken som räknas.

Sista rycket i rummet nu. Efter ett major breakthrough, av mirakelkaraktär, sent igår kväll så ser allt plötsligt betydligt bättre ut. Lite tester av prylar, lite småplock av saker, och lite iordningsställande av mackapärer, och sen är skiten klar.

Så den ursprungliga planen ser ut att hålla. Som vanligt när jag är inblandad. Nämnde jag att jag är är ett geni? Och briljant?

Så nu ser allt ut som det ska igen: Till Bangkok fredag, 8 timmars vild shopping, och sen hem.

Hem, hem, hem.

7 kommentarer:

kapten Haddock sa...

Hrm.

Fia sa...

Hämtade ut mina Eddie Izzard-biljetter igår!

kapten Haddock sa...

Vaffan? Ska alla på Eddie Izzard? Är det kriteriet för att hänga på den här bloggen? Vilken tur då, att jag och sjömannen har biljetter vi med....

XXX sa...

Har inga biljetter men förbehåller mig rätten att hänga på vilken blogg jag vill, den här till exempel.

Articuno sa...

Vi ska också på Eddie Izzard! Fast det höll på att gå åt helvete för vi hade glömt bort att äldsta dottern ska följa med. Hade på något sätt räknat med att hon skulle vara barnvakt ...

Men det ordnade sig.

Fasching sa...

Haddock: Hahaha! Ok då. Förlåt.

Fia: Härligt! Då syns vi där!

Haddock igen: Vilken förfest! Vilken efterfest!

DHT: Det gör du fan så rätt i. Häng hur mycket du vill!

Articuno: Och så fick din svärfar vara barnvakt för förtifjärtonde gången.

Ewa sa...

Hänger också på vilken blogg jag vill med eller utan biljetter Sö rä sö!