06 november, 2007

Stora svingar, usla syner, max flyt och max oflyt. (Bara poker, så de flesta kan ju skippa det här)


Svingar vilt upp och ner i pokern just nu men hamnar alltid på plus minus noll innan sessionen är slut, det är nästan komiskt. Jag kan inte plussa stort utan att åka på en rejäl smocka under samma session. Och spelar jag skitdåligt och losar stort, vilket jag gör (måste skärpa mig!) så spelar det ändå ingen roll, jag vinner tillbaka allting inom några minuter. Mycket, mycket märkligt.

På 24hPoker var det nästan löjligt. Jag satte mig ner med maxinköpet 50 euro (0,25/0,50). Under de fyra första händerna (varav jag spelade tre) hade jag lyckats torska allt, köpa in mig och dubblat upp det till 100. Plus minus noll, på under minuten! Första handen spelade jag dåligt. Limpade med 89c och floppen kom 8JQ inga klöver. En spelare bettar pott och jag fisksynar med bottenpar och hålstegedrag. Turn 8. Check till mig, som ju faktiskt med stor sannolikhet leder här, så jag bettar pott på 4 euro. Kallsyn. River 3. Han checkar, och jag kan ju knappast bara checka bakom, så jag bettar pott på 10 och han minraisar. Visst kan jag lägga, han bluffar knappast och han raisar inte med AQ eller QJ som jag slår. TJ kan han ju ha, men eftersom han inte skyddade handen på turn känns det konstigt. Skit samma, jag är slagen och skall lägga mig. Men jag gör en ny fisksyn och får se den rätt självklara Q8 och kåk.

Jaha, första handen börjar ju bra som vanligt. Foldade 7-3 i nästa hand och handen efter spelade jag så fiskigt, tiltigt uselt att jag skäms. JTs och jag limpar tillsammans med 4 spelare. Flop QJ2 och check fram till mig som bettar 2. Raise till 5 av en motspelare och min hand är ju totalt värdelös nu. Jag tiltställer mina sista 15 eller nåt, och får syn av AQ. Noll euro kvar.

Laddar in 50 friska och får direkt 66. Han med Q8 tidigare raisar till 2 och jag kör lite "set-mining" och synar. Flopp 6QA (QA i spader men jag bestämmer mig direkt för att han inte har två spader, han måste ju ha ett A!). Perfekt flopp och jag har dessutom den perfekta tiltimagen (inte bara image, jag kokar av tilt eftersom alla mina sessioner börjar så här!). Eftersom han mycket sannolikt sitter på ett högt A, kanske till och med AQ så töntbettar jag 0,5 och han raisar naturligtvis, till 4. Perfekt läge för min låtsas-tiltreraise till 12, och han går all-in. Jag är hundra på att jag leder stort och är inte ens nervös när turn och river, båda blanka, läggs upp. Han har AT utan spader och det är naturligtvis ett huvudlöst spel. Sådärja! En jättepott, och lik förbannat ligger jag inte plus! Har lite småflyt på de andra borden och slutar på plus 35 euro totalt.

På Svenska Spel spelar jag bättre men har otur, naturligtvis precis innan jag ska logga ut. Jag kan ju inte gå från bordet med en storvinst!

Stora potten vinner jag när jag floppar ett set, motståndaren klonkar på turn, och jag klonkar tillbaka på rivern. Limpar med 33 och floppar 3 5 T, två ruter. Bettar pott och får syn. River en blank 7 (tror jag), och jag bettar pott igen, 18 spänn. Han reraisar till 60! Vi har båda över 300, och jag gillar inte alls det här. Han måste ha ett set, och jag lyckas nästan göra en kanonläggning, men hur lägger man ett set? Så jag synar och bestämmer mig för att syna vad fan som helst på rivern.

Vet inte riktigt om jag vill se någonting på rivern egentligen, paras bordet är jag ju ändå död om han har ett set. Och bordet parar sig. Med den sista lilla trean. Jag agerar först och här finns ju bara all-in, chansen att få syn är ju enorm. Han synar mina 300 mycket riktigt, men visar upp 46 för turnad stege! Jag hade inte ens sett stegen, fisk som jag är. Men blir ändå belönad, vilket inte är mer än rätt!

Jaha, bara att vänta på oflytshanden då, så jag kan förlora min vinst, och bara någon minut senare på ett annat bord floppar jag stege med 8 6 på floppen 7 9 T två ruter. Han bettar pott på 6 och jag höjer till löjliga 44! Jag har torskat så många floppade stegar att jag fan tänker ta betalt direkt om han har ett set. Men han betalar och synar. Turn K. Han checkar. Jag har hundra kvar och det ligger lika mycket i potten. Har han QJ så grattis, men jag tror han har ett set och går all-in. Blixtsyn och grattis till nötstegen med QJ. Plus minus noll igen.

Börjar tröttna.

Inga kommentarer: