27 oktober, 2007

Wijnjas, innebandy och fotboll. Och ett väldigt pinsamt misstag.

I fredags var det stor baluns på Wijnjas Ost & Vinkällare med vinprovning och ostbuffé. Allt avlöpte väl, sånär som på att kompendiet som jag hade gjort till vinprovningen innehöll en bild som inte riktigt passade in. Jag tänkte skojsa till det lite och ha med en bild på ett råfyllo och hittade till slut en perfekt bild med ett superfyllo som kräks i knät på ett annat superfyllo. Men efter ett tag var det någon som påpekade att han inte kräktes. Utan gjorde något ännu snuskigare. På det andra fyllot. Oralsex till osten någon? Skit samma, det var mina gamla arbetskompisar och dom tog det rätt bra ändå. Men lite rodnar jag nog fortfarande.

Så efter veckor av svält åt jag 8 hekto ädla ostar på en kväll. Och sköljde ned alltsammans med Chianti, Rioja och Amarone. Och jag har inte vart på muggen sen dess. Antagligen har min kropp sugit upp varenda litet gram och vägrar släppa det från sig. Och jag kan inte klandra den, är man i svält-mod så är man.

Dagen efter, suck, var det upp och iväg till Vaxholm som reservcoach i dotterns innebandylag. Inte världens piggaste coach direkt, och inte världens mest väldoftande heller antagligen. Och inte ens speciellt bra uppenbarligen eftersom vi torskade matchen. Såg sedan fram mot en ytterst välförtjänt eftermiddag/kväll i soffan, när dottern direkt efter matchen undrar om vi kan käka på donken på väg till fotbollsmatchen. Fotbollsmatchen? Jajemen, Ersan cup i Bromma med samling om 45 minuter...

Efter tre (3) felkörningar, och då har jag ändå en GPS, kom vi en halvtimme sent till samlingen. Någon som åkt till Bromma från Vaxholm via Odenplan och Fridhemsplan någon gång? Gör inte det, det är en omväg. Speciellt om man bränner ut på E20 av misstag när man nästan är framme. Mamman i bilen bakom (hon hittade nämligen inte. Heller.) undrade nog en aning.

Så nu är jag äntligen hemma och ska fan spela poker tills jag somnar. Var min fru är? Ja, eftersom det var städdag i området, och innebandymatch, och fotbollsturnering, och det faktum att huset såg ut som hej kom och hjälp mig, så råkade hon behöva jobba hela dagen. Och kvällen.

Men jag älskar henne ändå.

1 kommentar:

Ulrik sa...

Freudian slip för en ny innebörd när du lägger in såna bilder.

Och påminn om att du aldrig, jag menar aldrig, ska få ha "position" på mig, när vi lirar poker.

BTW. +13,8 so far i Okt. Plus Rakeback. LOL.