28 oktober, 2007

Mat


Hade lite Ågren för fredagens ostorgie. Här har man ätit rätt i flera veckor och sen pajar man allt med en ostbuffé. Så jag tröståt en burk Sibylla-korvar och genast kändes det bättre!

Dessutom har jag hittat det ultimata "ha något att knapra på som inte smakar fan". Kimchi! Kimchi är en koreansk specialitet som koreaner äter som tillbehör till frukost, lunch, och middag, och som enklast kan beskrivas som surkål. Rätten består oftast av kinesiskt kål, rättika, vitlök och chilipeppar, som blandas och får jäsa. Eftersom vi snackar fermenterade grönskar så snackar vi också om en rätt udda doft. Eller som min dotter just sa: "Fy fan vad det stinker! Du får fan sluta äta den där skiten innan jag spyr!" (Var har hon lärt sig alla de där fula orden?)

Men nu har jag köpt upp mig på tre påsar Kimchi och tänker äta upp alla tre. Sen får familjen säga vad dom vill. Valet dom har är att antingen ha en man/pappa som snarkar, eller en som luktar som en surströmming. Your call!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad rätt! Lukta på, oavsett om du behöver ha minttabletter i bröstfickan så säger jag bara ät på! Kimshi är oerhört nyttigt, innehåller massa bra antioxidanter, chilin är bra för förbränningen och det är i min mening gott:) Den bästa kimshin finns på Sushiroom, på ynglingagatan i Stockholm./Therese på MT alias princess of pain

Fasching sa...

Det avgör saken! Om Princess of Pain säger att Kimchi är perfekt så kan fru och ungar säga vad dom vill, här ska mumsas!! Tack!