19 oktober, 2007

Matdagboken!

Onsdag 17/10

F: En näve havregryn
L: Bönor och Bark
M: Soppa på fotriktig pumpa
Mellanmål: Grönsaksaladåb

Allvarligt talat så kommer jag inte ihåg vilken dag jag åt vad, men jag har ätit ordentligt och nyttigt hela veckan minsann! En dag hade jag att välja på Wienerschnitzel eller pannkaka till lunch, normalt ett positivt problem för mig, men lyckades till slut hitta den optimala rätten rostbiff med italiensk potatis och en massa råkost istället. En mezetallrik till lunch minns jag också. Till middag har det bla blivit wokad lövbiff med en massa nyttiga ingredienser som haricots verts, sockerärtor och bambuskott. Och risnudlar på råris! Det minst onyttiga denna vecka (hittills...) måste vara en tallrik Yakiniky som jag tror innehåller både för mycket socker och övriga kolhydrater för att kunna klassas som hälsosam.

Men nu är jag inne i ett stim! Det värsta suget har lagt sig och nu är det bara att luta sig tillbaka och smalna av. Träning är fortfarande bara ett avlägset mål, men jag har närmat mig den verksamheten en aning! Igår pratade jag med en tjej som precis kört ett spinningpass. Så nu vet jag åtminstone vad spinning är för något!

De enda i familjen som har riktiga problem med min nya livsstil verkar vara ungarna. Inget spontangodis, ingen glass i frysen och inga wienerlängder i brödburken. Igår kom äldsta dottern in i köket, kollade ned i wok-pannan och konstaterade surt att det var jävligt orättvist att hon skulle behöva dö av svält bara för att hennes morsa är ett hälsofreak och hennes farsa för fet!

1 kommentar:

Anonym sa...

http://www.catsthatlooklikehitler.com/cgi-bin/seigmiaow.pl

Asbra sida om katter som ser ut som Hitler. Har inget att göra med din matdagbok, nej, men nu när jag hittat din blogg ska jag spamma ner den med en massa junk. Bara för att jag är avis.