15 oktober, 2007

game SET and match


Torskade tre floppade set ikväll, och det är ju sällan billigt. Först torskade jag med 88 mot 77 all-in på floppen 8 4 2, hur nu det är möjligt. I en annan pott höjde jag med 99 och fick två syner och en stor reraise. Tomtesynade raisen lite tiltad från torsken innan, de andra två foldade, och floppade sen min nia! Nice! Floppen var A 9 2 med två spader. Misstänkte att raisaren satt med ett högt ess och bettade halvpott rakt ut. Syn. Turn ruter 4. Bettar pott den här gången och han går all-in. Luktar AA lång väg, men jag lägger fan inte ett set! Han visar AK i ruter för toppar och färgdraget som han givetvis sätter på rivern.

Fast den suraste potten spelade jag nyss i en 50 kr turnering med 400 pers. När vi är 16 spelare kvar (!!) ligger jag på average och är asnöjd. Blinds är 2000/4000 och jag har drygt 30.000. Mega chippot med >100k sitter på knappen och synar. Shortstacken på SB synar med sina sista marker och är all-in och jag checkar med 3-3 på handen. För tredje gången floppar jag mitt set, även nu med två spader. Jag ser en jättechans att sno lite chips från chippot och checkar glatt, och han checkar bakom. Turn blank, och jag bettar 8000 och får syn. Mysko. River kommer med tredje spadern och här ska jag ju CHECKA, men jag bettar 10000 och har bara 12.000 kvar när han går all-in. Så jag skiter i allt och synar fast jag vet att jag är slagen. Med 10k kvar och 50k i potten kan det fan kvitta. Så nu sitter jag här och är förbannad trots att jag kom på 15:e plats av 400. Satans helvete och jävlar! Kan jag inte ha flyt hela vägen en endaste liten gång?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hörde att antalet nya homosexuella män och befintliga homosexuella övergår till bli hetrosexualla igen - tack vare GI och alla nya fibrer i vår kost, vilket vi alla vet ger visa fysiska effekter i kroppen;-))

Fasching sa...

Låter lovande. Och vetenskapligt på nåt sätt.