24 oktober, 2007

U-landsproblem

Lyssnade på Alex Schulman i morse (stavas det "i morse" eller "imorse"? Särskriver man det skulle man ju kunna tro att jag lysnnade på Alex i "morse", med betydelsen att han pratade med hjälp av morse, sån där "lång-kort-kort-lång"-kod man använde innan man uppfann... ja... telefonen?)

Nåväl, han hade tröttnat på de här skämten om dagens I-landsproblem, typ "fan, jag kan bara ta ut femhundralappar i Bankomaten" och "det är så jobbigt med fyra fjärrkontroller till TV, DVD, boxer" osv. Så Alex hade istället ett gäng U-landsproblemskämt istället: "Shit, Boerna tog min Pappa!", "Åh nej, ett lejon i köket nu igen", eller den inte helt rumsrena "Jag har inte råd med bromsmediciner, inte med min slavlön."

Fasligt lik min humor. Ska surfa runt efter fler!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ännu ett gammalt inlägg från vår käre Alex. Jag blir så besviken.
/ B.B