03 september, 2007

Men va fan, hur svårt kan det vara??

Senaste SNG-resultaten ser för jävla bedrövliga ut. Alla spelar som apor men jag kan lik förbannat inte gå plus. Vad fan är det fråga om?

Sitter med KJ och floppar 7 3 J, bettar rätt hårt eftersom jag vet att det alltid är lätt att få betalt med topparna och en hyfsad kicker. En syn, turn kommer en sjua till och jag bara vet att han har en sjua. Bettar halvpott och han ställer givetvis in. Bara att lägga.

Floppar damhög färg plus öppen str8flush med Qh10h och bordet 4h9hJh och lyckas vara uppe mot Ah5h. Sådärja, ute igen.

AK på floppen KK8 åker mot 88, jag kan fortsätta hur länge som helst.

Som tur är verkar PokerStars annars eminenta tjänst "Tournament History" vara ur funktion för tillfället så jag kan inte posta mina resultat från de 20 senaste SNG:er ens om jag ville.

En enda hand var kul:

Som shortstack trycker jag in med A8 när det foldats till mig och två spelare efter mig synar, den ena med 88 och den andra med AK och jag är ju stendöd. Typiskt läge, och jag svär högt ända tills jag inser att jag splittar potten med spelare 2 när bordet kommer J929J.

När en split pott är kvällens höjdpunkten vet man att det gått riktigt dåligt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men va fan hur tråkigt kan det vara....
Svägerskan

Fasching sa...

Kan man nåt om poker är den här bloggen hysteriskt underhållande, kanske den bästa i sitt slag i världen. Fråga bara "Ulrik"!