12 september, 2007

Fasching vinner en satellit!!


2003 anmälde sig Chris Moneymaker (vad är det med idolfotona på PokerStars hemsida egentligen? Han ser ju inte heller klok ut.) till en $39 satellit-turnering online, och förändrade pokervärlden. Han vann sin satellit, vilket innebar ett gratissäte i nästa satellit. Han vann även den och kvalificerade sig därmed till VM, där han slutligen spöade skiten ur hela världseliten (som på den tiden bestod av 838 andra spelare). Cashade in $2.500.000, ett coolt armband, och en plats i pokerhistorien.

Efter Moneymakers vinst fick alla, inte bara Ulrik och jag, upp ögonen för spelet. Miljontals spelare började plötsligt lägga miljadrer av mantimmar på spelet poker, till deras respektive fruars/flickvänners stora förtjusning! (För det är mest män som spelar. Troligtvis beroende på vår utvecklade simultankapacitet; jag kan tex spela fyra turneringar simultant, samtidigt som jag ignorerar såväl min fru som mina tre barn!)

Ikväll kopierade jag Moneymakers unika bedrift! Inte genom att vinna VM och bli odödlig, men jag vann fan en satellit!

1 dollar kostade inköpet, och med totalt 10 spelare anmälda så var ju inte vinsten ett säte till VM direkt, men ändå en plats i en turnering med ett förstapris på $17.000! Om jag lyckas slå de övriga 9.999 spelarna i turneringen vill säga!

Men skit samma, jag är helnöjd! Och jag kommer att vara ännu mer nöjd när jag framåt sju-rycket på måndag morgon står som undisputed champion of the PokerStars "Sunday Hundred Grand" som startar kl 21.00 kvällen innan.

Tidigt nästa vecka får jag alltså mitt genombrott. Äntligen.

1 kommentar:

Ulrik sa...

gogo, and GL. Pengarna är i princip redan dina