17 mars, 2008

Tankar på ett löpband

1. Var får alla gamla tanter sina anabola ifrån? Den 70-åriga damen framför mig kör två snäpp tyngre vikter än jag på alla maskiner (utom benpress, haha!) Skriver dom ut ryssfemmor på hemmet i syfte att pigga upp och stärka gamlingarnas muskler, och sen missbrukar pensionärerna dom på gymmet?

2. Den gamla tanten kanske höjer vikterna när hon går ifrån maskinen? Bara för att retas liksom?

3. Personlig tränare vet jag vad det är, men kan man ha en personlig massör också? Som följer med och masserar musklerna efter varje maskin? Så att man kan koppla loss sig, resa sig från maskinen och gå till nästa, utan att skrika?

4. Ingår hjärt-lungräddning i årsavgiften, eller kostar det extra? Och hur mycket i så fall?

5. Den som kommer på en artificiell metod att skapa de lyckokänslorna man får efter ett tufft pass på gymmet kommer att bli stormrik. Ett piller eller nåt? Eller är det det som kallas knark?

I övrigt står jag blick stilla i pokern. Nu går det åtminstone inte baklänges längre, men varje stor pott jag vinner följs av en omöjlig bad beat eller en riktig setup. Igår höjde jag med AJ och fick en syn. Flopp JJ6. Bet från mig och steksyn från motståndaren. Turn 5. Tre hjärter på bordet. Ny bet, ny syn. River en femma till, najs, nötkåk! Jag bettar pott och han ställer. Den enda hand som slår mig är 55 och det finns ju bara inte så jag synar. Bara för att se att det ju inte alls var någon nötkåk. Hade glömt J6. Och det är ju en naturlig hand att syna en raise med, med x antal personer kvar att agera...

Jag förlorar gärna ett inköp (eller gärna och gärna...) mot en högre kåk, ofta inte mycket man kan göra, men hur fan kan man syna med J6 off? Och hur faaan kan floppen komma JJ6, för att därefter följas av ett par lägre än sexor?

Men sen floppade jag ett set i nior och turnade fyrtalet och fick max betalt. Så plus minus noll, och bara ett par tre hundra kvar på SvSpel så når jag målet. Men fan vad svårt det ska vara att ta sig ända in i kaklet!

Inga kommentarer: