03 mars, 2011

Paula Deen igen

FrökenGunilla hittade Paula Deen-recpetet! Allt smör, farinsocker, rom och grädde är tydligen tänkt att resultera i en "Chocolate Bread Pudding with Rum Toffee Sauce". Här finns receptet.

Jag är nog lite småkär i Paula efter att ha varit inne på hennes hemsida. Inte riktigt min typ kanske, men jag tycker inte man ska fokusera på utseende. Det viktigaste hos en kvinna är ju hennes förhållande till smör.



Eller fan vet förresten, hon är nog min typ. Lägger man på 25 år och 40 kilo är ju det där min fru.

Anyway. Grejen nu blir att översätta alla konstiga amerikanska mått till svenska. Cups är inga problem, ett sånt mått har jag redan. Och 350 grader Fahrenheit räknar ju en ingenjör snabbt ut i huvudet genom att dra bort 32, multiplicera med 5 och dividera med 9.

Men hur mycket smör är "1/2 stick butter"?

Och hur ställer jag in min ugn på 176,6 grader?

Dessutom ska "one loaf Hawaiian Bread" skäras i 1-inch kuber vilket ju låter lätt, men då tänker man kanske inte på att en sån där inch är 2,54 cm lång, så här behövs det ju ett skjutmått. Om jag nu någonsin får tag på en limpa Hawaiian bread vill säga, jag har inte en aning om vad det är.

En variant är ju annars att ge fan i det där med bread pudding och bara göra toffee-såsen. För den där såsen borde funka till det mesta. Ringla den över en dog turd och jag skulle i varje fall ta mig en funderare.

(Bild från icanhascheezeburger efter snällt tips av Ela)

7 kommentarer:

Monica sa...

Hej,
ang smöret är 1/2 stick = 56.7 g smör.

lycka till:-)

mvh Monica

Fasching sa...

Monica: Jaha ja, då får man köpa en digitalvåg också. Men tack för hjälpen!!

Charliesprak sa...

Höfta Fashing. Svårt, direkt omöjligt faktiskt för en ingenjör. Du får träna ihärdigt. Det blir magiska upplevelser!

Anonym sa...

"hon är nog min typ. Lägger man på 25 år och 40 kilo är ju det där min fru."

Kan inte tolkas som annat än att Paula Deen + 25 år + 40 kg = din fru. Vilket vågat utspel så här inför helgen, läge att köpa hem lite blommor?

Anonym sa...

1 stick= 1/2 cup
1/2 stick= 1/4 cup

det star pa smorpaketen har i usa!

Ewa sa...

Käre nån, gör som Kajsa Varg eller nån annan sån ungefärlig tipsare

Helena m. 4 sa...

Hawaiian breadverkar vara fluffigt och sött:

http://www.cdkitchen.com/recipes/recs/520/Kings_Hawaiian_Bread31102.shtml

http://www.google.se/images?um=1&hl=sv&biw=1902&bih=943&tbs=isch%3A1&sa=1&q=Hawaiian+bread&btnG=S%C3%B6k&aq=f&aqi=&aql=&oq=

Lycka till och rapportera gärna resultatet ;-)