30 mars, 2011

I slutet av mars

Barcelona! Lökar, Priorat och skinka från överlyckliga grisar som ätit ekollon i hela sitt liv!

Dessutom kan spanjorerna det där med vår. Till skillnad från oss mesiga svenskar som aldrig kan säga ifrån. Hade spanjorerna varit tvungna att skrapa bilrutorna nio månader om året så hade det blivit ett JÄVLA liv där nere, det ska ni ha klart för er. Men här sitter vi helt passiva och bara tar skiten år efter år. Fullständigt obegripligt.

Så ikväll är det jag som åker till Barcelona och firar vår. Riktig vår, med sån där värme. I ren protest åker jag, och kommer inte tillbaka till Sverige förrän det är vår åtminstone i Täby. Vilket sker på söndag, eftersom jag kommer hem då.

Nå.

En annan grej. Jag tog en öl på Östra Station i lördags. Puben där är Djurgårdsfansens hemmapub, och jag hittade den här i handfatet på herrmuggen. Vilket bekräftar varenda fördom jag haft om denna idrottsklubb och dess supportrar.



Och tack för alla tips om aktiviteter i maj. De kan nog räcka en bit in i juni också.

5 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Jag har varit i Barcelona 2 gånger, helt underbart! Koooos deg massemasse!

Perlamarela sa...

Jisös vad jag skulle vara avis att läsa om din resa till en av mina absolut favoritstäder om det vore så att jag inte hade besökt en tokhäftig stad förra veckan i samma land, nämligen Bilbao (kan varmt rekommendera!!!).
Ha en strålande resa dit och jag hoppas finna här en snygg reserapport här när du är tillbaka, tack:)!

R sa...

Priorat!
Alvaro Palacio månne???

Charliesprak sa...

Jamen det gör inget Fashing. Alla kan tappa sina attribut lite varsom;-)
Men vad gjorde du på herrarnas toa? Damernas är fräschare 7 dar i veckan. Och en Fasching mer eller mindre där har vi qvinns överseende med. Må så gott du bara kan bland alla lökar!

Fasching sa...

Pretamarelo!: Bilbao! Där har jag också varit. Underbar stad, som de flesta städer i Spanien är...

R: Nej, men Pares Balta! Och vinet "2πr".

Charliesprak: Lägger det på minnet!