14 april, 2008

Räkna ut din egentliga ålder


Börja med att fundera på hur gammal du känner dig, eller hur gammal du tycker att du ser ut som. Lägg sen på ålderstilläggen. Rätt enkelt, ett exempel:

Jag både känner mig och ser ut som 20. (Speciellt efter tre besök på gym!).

Men:

* Jag var nyss på en finlandskryssning med jobbet (+3)

* På väg till färjan hann jag tycka att de som säljer Bruxanvisningen till KTH:s Quarneval ser ut som om de går i åttan (+3)

* Jag såg fram mot den guidade sightseeingturen i Helsingfors. "Jag har ju inte riktigt sett den stan". (+4)

* Jag söp mig inte full under sightseeingturen (+3)

* Jag tyckte det var riktigt oförskämt av ungdomarna på båten att skrika och skräna i korridorerna kl 4 på morgonen (+6)

* Jag köpte inte ett enda flak öl i Tax-Free butiken, de är ju så otympliga att få hem (+4)

* Jag köpte istället några riktiga fina kvalitetsviner som jag först hade provat i vinbaren (+2).

Summa: 25. 20 + 25 = 45. Jag är alltså egentligen 45 år gammal.

Enkel, men tragisk, matematik.

1 kommentar:

Articuno sa...

Du använder ord som otympliga (+5)