07 april, 2008

Jösses!


Vilka potter det blir på $50 borden! Och tur som en jävla tok har jag också!! Tog in hela tappet på två potter! Den första med AK på floppen KK3, och pengarna åkte in. Hur han nu lyckas baxa in en hel stack med JJ på det bordet när jag raisat pre, bettat pott på flopp, och ställt när han reraisade? Hur tänker man då när man synar bordets tajtaste spelare?

Men spelade jag nästa hand rätt? Jag kan ju för fan inte vika ett floppat topset? Väl? Men jag borde ställt på floppen va? Jag har extremt flyt i den här handen, jag floppar set över set samtidigt som jag drar ut snubben som floppat nötfärgen med en runner runner kåk. Jag ska aldrig mer klaga på att jag åker på setuper eller blir utdragen stup i kvarten, för den här var grym. Dessutom ska jag försöka att komma ihåg att jag inte är Kungen av NL50 riktigt än, men det blir inte lätt med en BB/100 på 47...

Seat 5: Vanudo ($54.80 in chips)
Seat 6: ediguadro ($126.70 in chips)
Seat 7: rodan_lewarx ($48.50 in chips)
Seat 9: ViccSS ($56.60 in chips)
Seat 10: FelixHockada ($19.30 in chips)

ANTES/BLINDS
ediguadro posts blind ($0.25), rodan_lewarx posts blind ($0.50).

PRE-FLOP
ViccSS calls $0.50, FelixHockada calls $0.50, Vanudo calls $0.50, ediguadro bets $1.50, rodan_lewarx folds, ViccSS calls $1.25, FelixHockada calls $1.25, Vanudo calls $1.25.

FLOP [board cards: 6S,3S,5S ]
ediguadro bets $7, ViccSS calls $7, FelixHockada folds, Vanudo calls $7.

TURN [board cards: 6S,3S,5S,KH ]
ediguadro bets $25, ViccSS calls $25, Vanudo calls $25.

RIVER [board cards: 6S,3S,5S,KH,KD ]
ediguadro bets $92.95 and is all-in, ViccSS calls $22.85 and is all-in, Vanudo calls $21.05 and is all-in.

SHOWDOWN
ediguadro shows [ 5D,5H ]
ViccSS shows [ 2S,AS ]
Vanudo shows [ 6D,6C ]
ediguadro wins $70.10, ediguadro wins $3.60, Vanudo wins $165.15.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, du ska inte lägga ett top set. Mot en floppad färg har du ca 30% ev med ett set. Om han har färgdraget har du mucket mer. etc. Man lägger aldrig ett top set.

Ja, du ska nog trycka in allt på floppen. Du vill försvara dig mot att flushdraget om någon sitter med ett ensamt A.

Nej, du träffar inte runner runner kåk. Du behöver bara ett kort för att para bordet. Att det sedan råkar vara K som paras är irrelevant.

Nej, detta är inte extrem flyt. Du har bra equity på den floppen.

Low sa...

@ Ulrik: QFT
@ Fasching: NH, PUSHA eller iaf Höj flopp. Till om men weak tighta low vet ju det. Kom igen nu vi vill se degen in med top set ALLA dagar och floppar i veckan. TJQ med QQ mot en PFR? IN MD DEGEN du är favorit mot allt.